۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰

حیدرپور:

مذاکرات با 1+5 تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد / توقع غیرقانونی برای بازدید از تاسیسات نظامی نداشته باشند

مذاکرات با 1+5 تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد / توقع غیرقانونی برای بازدید از تاسیسات نظامی نداشته باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات ایران با 5+1 تا کنون موفقیت آمیز بوده است، اظهار داشت: این مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه می یابد.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دور بعدی گفتگو های ایران و 1+5 در قزاقستان گفت: ممکن است در جلسات قبلی موضوعات کند پیش رفته باشد، اما در کل مذاکرات رو به پیشرفت بوده است.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه امیدوار است این دور از مذاکرات هم موفقیت آمیز باشد تاکید کرد: ما راهمان را در چارچوب ان. پی. تی، برای رفع نیازمندی های خود تا زمانی که  آنها ایران را به عنوان یک کشور هسته ای بپذیرند ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه این دور از مذاکرات دور آخر نیست، اظهار داشت: قطعا مذاکرات در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد و ما در این دور از مذاکرات نیز خواسته های مشخص خود را بیان خواهیم کرد.

حیدرپور در توضیح خواسته های ایران گفت: یکی از خواسته های ما حق غنی سازی هسته ای و فراوری برای رفع نیازمندیهای تولید انرژی تا سطح پنج درصد است.

وی ادامه داد: برای راکتور تهران نیز ما نیازمند این هستیم که غنی سازی 20 درصد را البته بصورت محدود ادامه دهیم، ولی بنا نداریم که بیش از نیازمندی خود در این سطح غنی سازی کنیم.

حیدرپور تاکید کرد: البته ما در قبل اعلام کرده بودیم چنانچه نیازمندی هایمان تا 20درصد برای راکتور تهران تامین شود، علاقه نداریم تاسیسات پرهزینه ای برای تامین نیاز محدود  خود راه اندازی کنیم.

این نماینده مجلس در مورد موضوع دیگر مورد تاکید ایران بیان داشت: آنها نباید توقعات غیرقانونی برای بازدید از تاسیسات نظامی داشته باشند.

وی ادامه داد: ایران همواره اعلام کرده است آژانس امکان بازدید از تاسیسات هسته ای را دارد ولی اینکه آنها بخواهند از تاسیسات نظامی، پادگان ها و مراکز مربوط به صنایع دفاعی ما بازدید کنند غیر قابل قبول است.

حیدپور با بیان اینکه اینها واقعیت هایی است که باید طرف مورد مذاکره بپذیرد، اظهار داشت: اگر آنها بخواهند بر رویه های گذشته خود اصرار داشته باشند، تنها باعث طولانی تر شدن مذاکرات خواهد شد، ولی آنها در نهایت نمی توانند ما را از حق هسته ای خود محروم کنند.

کد خبر 1815935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha