۳۱ خرداد ۱۳۸۴، ۱۷:۲۳

/ شماره هفدهم /

ماهنامه فرهنگي ، تحليلي سوره منتشر شد

خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب : هفدهمين شماره از " ماهنامه فرهنگي - تحليلي سوره " ، ويژه خرداد ماه جاري منتشر شد.

به گزارش مهر ، در اين شماره  مي خوانيم :  فرداي انتخابات (نگاهي است به مقوله ي آرمانخواهي و آرمانگرايي ديني در انتخابات رياست جمهوري)، اخبار، امت خفته( شرحي بر كتابهاي منتشر شده درباره اسلام در كشورهاي غربي توسط نمايندگان غير مسلمان : گويي بنايي كه انديشمندان ما را در خود جاي داده گور آنهاست ؛ يا آمد و شد كنندگان به آن موسسات خوابگردي مي كنند ؛ يا اشباح دوراني به تاريخ پيوسته اند و ... نوشته اي از مظفر اقبال كه توسط ع . ف . آشتياني ترجمه شده است)، شعر، آن شاعر نامدار و فروتن از محمد كاظم كاظمي، جست و جوي هويت گم شده (حماسه فتح خرمشهر از نگاه دوربين عكاسي از سعيد صادقي)، جنگ جهاني دوم پس از شصت سال ! ترجمه ع . ف . آشتياني ، اطلاعاتي شهدا طبقه بندي است ! (يادداشت هاي يك گرافيست بسيجي در سنه ي 1384 هجري شمسي از سيد محمد رضا ميري)، كاري  كارستان ( نگاهي به زندگي و فعاليت هاي سيد مسعود شجاعي طباطبايي: كاريكاتوريست از مصطفي حريري) .

در بخش ديگر مي خوانيم :  مساله اصلي فرهنگ است ( نگاهي ديگر به انتخابات رياست جمهوري در گفتگو با حسن عباسي)، سند چشم انداز و مسئوليت فرهيختگان در فضاي انتخابات از مهندس حسن بنيانيان، هنرمندان و سياستمدار (نگاهي به حضور هنرمندان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا (مكنزي كارپنتر)، پول ، پول و پول (نگاهي به شيوه هاي تبليغات سياسي در فيليپين از لوز ليمبان)، ويژگيهاي انسان آخر الزمان ؛ سفر به سوي موعود از يوسفعلي ميرشكاك (قسمت هفتم)، علي ، فدا بود (ناگفته هايي از دكتر علي شريعتي در گفتگو با حيدر رحيم پور)، مي خواستيم حرف اسلام را بزنيم (گفتگو با پرويز خرسند؛ خاطرات و مبارزات فرهنگي پيش از انقلاب تا پيروزي انقلاب اسلامي)، تاريخ يا رمان؟ تاملي در تاريخ تاريخ (رضا زاده محمدي)، كپي؛ نه برابر اصل ! (درنگي در مسائل و مصائب دانشگاه و دانشگاهيان (عباس احمدي)، مروري بر ديدگاههاي فرهنگستان علوم اسلامي (رهيافتي نو در ايران اسلامي ؛ پيوند منطق، فلسفه و معادلات كاربردي در توليد علم از حسين علي احمدي، ميثم دهقان)، ژان والژان در خيابان منوچهري (محمد حمزه زاده) ، سفر نامه ( محمد طاهري)، اخبار خارجي، ما كتاب گم كرده ايم (گزارشي از افغانستان از محمد سرور رجايي)، طنز، پاسخ به نامه ها پژواك و بعدالتحرير.

سوره به مدير مسئولي حسن بنانيان، صاحب امتيازي حوزه هنري و سردبيري وحيد جليلي و 103 صفحه با قيمت 300 تومان در پيشخوان روزنامه فروشي هاست .

کد خبر 198161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha