۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰

چهارشنبه و با انجام دو بازی؛

لیگ برتر والیبال وارد مرحله پلی‌آف می‌شود/ دورخیز از نو

 لیگ برتر والیبال وارد مرحله پلی‌آف می‌شود/ دورخیز از نو

چهار تیم برتر مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز چهارشنبه و با برگزاری نخستین دیدارهای خود در مرحله پلی آف، برای کسب بهترین عنوان این دوره از رقابت ها دور خیز تازه ای می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز مرحله پلی‌آف مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، این رقابت‌ها وارد دور جدید و تازه‌ای خواهد شد که طی آن چهار تیم برتر مرحله دوره‌ای (رفت و برگشت) رقابت برای بهترین شدن را باید از صفر شروع کنند چون نتیجه 22 دیدار گذشته این تیم‌ها فقط تا آنجا تاثیر داشت که منجر به صعودشان شد وگرنه حتی بهترین برد و بدترین باخت در دیدارهای گذشته کوچکترین تاثیری در دیدارهای این مرحله نخواهد داشت. با این شرایط مرحله پلی‌آف مسابقات والیبال لیگ برتر از فردا و با انجام دو دیدار آغاز می‌شود. چهار تیم برتر مرحله رفت و برگشت برگزار کننده دیدارهای این مرحله هستند که به صورت 2 از 3 برگزار خواهد شد.

از میان تیم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف، پیکان، سایپا و کاله در دوره پیشین رقابت‌های لیگ برتر هم موفق به حضور در این مرحله شده بودند. البته سال گذشته شهرداری ارومیه مربع پلی‌آف را در کنار این تیم‌ها تکمیل کرد اما امسال متین ورامین جای این تیم را در پلی‌آف گرفته است. 

متین - سایپا؛ رقابت بدون قهرمانی!
این اولین سال حضور متین ورامین در رقابت های لیگ برتر است. این تیم در پایان مرحله دوره ای با  مجموع با 16 برد، 6 باخت و 74 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی آف شد. شاگردان مصطفی کارخانه برای آنکه از مرحله جدید لیگ برتر هم سربلند بیرون بیایند و بتوانند موفقیت های اولین سال لیگ برتری خود را با فینالیست شدن کامل تر کنند باید سایپا را از پیش رو بردارند.

سایپا از جمله تیم‌های قدیمی و با تجربه لیگ والیبال است که طی دو سال گذشته قهرمان این رقابت‌ها در مرحله دوره‌ای شد و در نهایت هم به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد. البته سایپا که تاکنون قهرمان لیگ برتر نشده است، امسال تکلیف خود را برای صعود در آخرین روز مرحله دوره‌ای مشخص کرد اما بازیکنان این تیم عزم خود را جزم کرده‌اند تا دوباره فینالیست شوند و بتوانند یک بار دیگر بخت خود را برای قهرمانی بیازمایند.

 فرهاد نفرزاده، سرمربی سایپا در مورد دیدار تیمش در مرحله پلی‌آف به خبرنگار مهر گفت: ما می‌خواهیم مانند سال گذشته به فینال برسیم و بهترین نتیجه را در این مرحله بگیریم اما ععلاوه بر ما سه تیم دیگر هم دنبال چنین نتیجه‌ای هتسند. بنابراین پلی‌آف از هر نظر غیرقابل پیش‌بینی است.

پیکان - کاله؛ دوئل مدعیان
پیکان و کاله به عنوان اولین و چهارمین تیم برتر مرحله دوره‌ای برگزار کننده دیگر دیدار مرحله پلی‌آف هستند. بر خلاف سایپا و متین که هیچ یک پیشینه‌ای از قهرمانی در لیگ برتر ندارند، دو تیم پیکان و کاله از این حیث مدعی هستند.

پیکان از حضور در فینال دوره پیشین رقابت‌های لیگ برتر بازماند اما پیش از آن 6 دوره متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرده بود. سال پیش هم خودروسازان به خاطر باخت برابر کاله فینال لیگ برتر را از دست دادند و حالا فرصت پیدا کرده‌اند تا هم ناکامی سنگین خود برابر آملی‌ها را جبران کنند و هم روند فینالیست شدن و شاید هم قهرمانی را از سر بگیرند.

این در حالی است که کاله هم برای دومین حضور متوالی در فینال کم اشتیاق نیست. این تیم که سال گذشته برای نخستین بار قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد، امیدوار است امسال هم بتواند این عنوان را از آن خود کند. برای این منظور شاگردان بهروز عطایی باید ابتدا پیکان را از پیش رو بردارند که در جریان رقابت‌های دوره‌ای یک بار موفق به شکست این تیم شدند اما یک بار هم برابر آن تن به شکست دادند.

بهروز عطایی در مورد این دیدار به خبرنگار مهر گفت: اینکه هر دو تیم پیکان و کاله در  جریان دیدارهای رفت و برگشت موفق به شکست یکدیگر شده اند نشان می‌دهد که رقابت و سطح دو تیم نزدیک به یکدیگر است. با این اوصاف نتیجه بازی غیرقابل پیش‌بینی است. البته من اعتقاد دارم بازی سختی خواهیم داشت چون هر دوازده بازیکن پیکان در قواره تیم ملی هستند. اما همه تلاش‌مان این است که بازهم فینالیست شویم.

برنامه دیدارهای رفت مرحله پلی‌آف (نیمه نهایی) رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور به شرح زیر است:

چهارشنبه  91/12/2

* پیکان تهران – کاله آمل (ساعت 15 – خانه والیبال تهران)
 * متین ورامین – سایپا البرز (ساعت 15:30 – سالن شهید گل عباسی ورامین)

دیدارهای برگشت مرحله پلی‌آف مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور 9 اسفندماه برگزار می‌شود. 16 اسفندماه هم برای دیدارهای سوم – در صورت نیاز – در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2000938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha