۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱

کتاب دیگری درباره مأمور 007/ جیمز باند قلب هر بشر را تسخیر می‌کند

کتاب دیگری درباره مأمور 007/ جیمز باند قلب هر بشر را تسخیر می‌کند

کتاب جدیدی از جیمز باند مامور 007 به قلم ویلیام بوید نویسنده بریتانیایی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، بنیاد یان فلمینگ، خالق جیمز باند اعلام کرد ویلیام بوید نویسنده رمان‌هایی چون «قلب هر بشر» کتاب جدید جیمز باند را سپتامبر آینده به بازار می‌فرستد.

یان فلمینگ اولین رمان «باند» را با عنوان «کازینو رویال» در سال 1953 منتشر کرد و پیش از مرگش که 11 سال بعد از این تاریخ اتفاق افتاد، تعداد این رمان‌ها را به 13 عنوان رساند. او در زمان مرگ 56 سال داشت.
گرچه عنوان و پلات این کتاب جدید هنوز در پرده اسرار باقی مانده، اما بنیاد فلمینگ برای دوستداران این چهره سرشناس داستان‌های جاسوسی اعلام کرد: تنها می‌توانیم بگوییم که این رمان به دوره کلاسیک باند باز می‌گردد و مامور 007 را در سال 1969 و در حالی که 45 ساله است، تصویر می‌کند.

این رمان قرار است 26 سپتامبر 2013 (5 مهر آینده) در بریتانیا از سوی انتشارات جاناتان کیپ که ناشر اصلی آثار فلمینگ بود، به بازار بیاید. انتشار این رمان در آمریکا و کانادا برعهده انتشارات‌هارپر کالینز خواهد بود.

بنیاد یان فلمینگ برای زنده نگه داشتن نام جیمز باند از نویسندگان مختلف برای نوشتن کتاب‌های جدیدی از این شخصیت استفاده کرده است. رمانی که سباستین فالکز با عنوان «شیطان می‌داند» به مناسبت گرامیداشت صدمین سال تولد یان فلمینگ در سال 2008 منتشر شد، و «کارت سفید» که جفری دیور نویسنده آثار ماجراجویانه آمریکایی در سال 2011 منتشر کرد، از جمله این کتاب‌ها بودند.

بوید نویسنده‌ای که مامور شده تا جدیدترین رمان درباره جیمز باند را بنویسد به نوشتن پلات‌های پیچیده با تمرکز بر لحظه‌های خاص تاریخی از دوره جنگ جهانی تا ماجراهای آفریقا و لس آنجلس اوایل قرن بیستم شهرت دارد. جدید‌ترین رمان او با عنوان «طلوع» سال پیش منتشر شده بود.

او نوشتن این رمان را چالشی جالب و هیجان‌انگیز خواند و گفت: از زمانی که یان فلیمنگ را به عنوان شخصیت یکی از رمان‌هایش انتخاب کرد، با او احساس خوبی داشته است.

از مجموعه داستان‌های جیمز باند بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است.

کد خبر 2001256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha