تحولات فلسطین/

تظاهرات همبستگی با اسرا در کرانه باختری/آغاز اعتصاب غذای سراسری

تظاهرات همبستگی با اسرا در کرانه باختری/آغاز اعتصاب غذای سراسری

تظاهرات همبستگی با اسرای فلسطینی در کرانه باختری و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی و آغاز اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی از امروز از جمله خبرهای فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، برخی استان های کرانه باختری اشغالی روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات در همبستگی با اسرای فلسطینی بود. این تظاهرات با هدف همبستگی با اسرای فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کردند، برگزار شد و در برخی مناطق به درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی منجر شد.

برخی از شهروندان فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور و بمب های صوتی نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که برخی معترضان توانستند خیابانی که شهرک های کفار عصیون را به جنوب قدس اشغالی مرتبط می کرد ببندند.

شهروندان فلسطینی که پرچم و تصاویر اسرای فلسطینی اعتصاب کننده را حمل می کردند، از رژیم صهیونیستی خواستند که فورا این اسرا را آزاد کند. معترضان همچنین از جامعه جهانی خواستند که رژیم صهیونیستی را برای آزاد کردن اسرای فلسطینی تحت فشار بگذارد.

از سوی دیگر فلسطین الیوم گزارش داد: "عیسی قراقع" وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین درباره وقوع انتفاضه مردمی و اعتصاب در زندانی های رژیم صهیونیستی در صورت مخالفت این رژیم با خواسته های اسرا هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: فشارهای بین المللی و منطقه ای برای نجات اسرای فلسطینی بر اسرائیل افزایش یافته است و ابومازن شخصا این اقدامات را پیگیری می کند تا مانع بروز فاجعه انسانی علیه اسرای فلسطینی شود.

اظهارات قراقع در مراسم همبستگی با اسرای فلسطینی در اردوگاه قلندیا در قدس و اردوگاه نظامی در نابلس و با حضور خانواده های اسرا و برخی اسرای آزاد شده ایراد شد. اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی از امروز به جمع اسرای اعتصاب کننده می پیوندند و اعتصاب غذا می کنند.

کد خبر 2001257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha