۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۰

سرپرست وزارت کار خواستار شد:

تعیین رقم واقعی دستمزد بر مبنای تامین معیشت خانوار

تعیین رقم واقعی دستمزد بر مبنای تامین معیشت خانوار

سرپرست وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، گفت: برای دستیابی به رقم واقعی دستمزد باید عواملی مانند کاهش هزینه های تولید و تامین معیشت خانوار کارگری محقق شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دیدار اعضای هیئت مدیره تشکل های عالی کارگری سراسر کشور با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و در این جلسه بر انسجام بین تشکل های کارگری به عنوان شرکای اجتماعی دولت تاکید شد.

در این دیدار اسدالله عباسی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن دعوت شرکای اجتماعی دولت به وحدت و همدلی، ضرورت خدمت رسانی مطلوب به جامعه اسلامی را خواستار شد.
عباسی با بیان اینکه کارگران اولین و محوری ترین عنصر در جامعه تولید محسوب می شوند افزود: کارگران از عناصر فعال و مولد جامعه هستند که با کار و تلاش و فعالیت خود به عنوان مجاهدین حرکت در مسیر تولید به شمار می آیند.

وی با اشاره به اینکه در مقطع کنونی ضرورت انسجام و همدلی بین شرکای اجتماعی بیش از پیش احساس می شود، بیان داشت: شرکای اجتماعی باید با ترسیم افق روشن و با هم افزایی، یکدیگر را در دستیابی به اهداف مشترک یاری نمایند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت و رعایت 3 جانبه گرایی به عنوان سیاست و راهبرد اصلی این وزارتخانه، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوعات مرتبط با روابط کارگری، همواره با لحاظ کردن نظرات و پیشنهادات گروه های کارگری و کارفرمایی، رسیدن به یک نقطه نظر مشترک و جمع بندی نهایی را در دستور کار خود قرار داده است.

عباسی در خصوی مبحث تعیین دستمزد، یادآور شد: برای رسیدن به رقم واقعی دستمزد باید با در نظر گرفتن عواملی همچون کاهش هزینه های تولید و تامین معیشت خانوار کارگری، تمهیداتی در این زمینه با مشارکت گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت اندیشیده شود.

وی در خصوص اصلاح مفادی از قانون کار نیز گفت: پیش نویس قانون کار با اعمال نظر شرکای اجتماعی دولت به مجلس ارسال شد که فعلا در حد پیشنهاد است و امکان ارائه نظرات و پیشنهادات گروه های کارگری در ادامه تصویب آن وجود دارد. وی با بیان اینکه کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد افزود: تمامی تلاش ها باید در جهت تامین حق و حقوق کارگر و جلوگیری از تضییع حقوق کارگری انجام شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هم اکنون 260 پروژه کارگری در کشور اجرا می شود گفت: این پروژه ها با هدف تامین رفاه جامعه کارگری و در مسیر اهمیت دادن به جایگاه و نقش کارگران در کشور اجرا می شود.

عباسی همچنین در خصوص موضوع هیئت امنای تامین اجتماعی نیز یادآور شد: با انجام بررسی های کارشناسی، باید نظرات گروه های کارگری نیز در این حوزه اعمال شود. وی در پایان با بیان اینکه جلسات هم اندیشی جزو تاثیرگذارترین جلسات در نیل به اهداف به شما می آید، آمادگی وزارت متبوع خود را برای پذیرش نظرات و دیدگاه های جامعه کار و تولید اعلام کرد.

کد خبر 2001646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha