تحولات شبه جزیره کره/

سئول به آذربایجان وام با بهره کم می دهد/ رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

سئول به آذربایجان وام با بهره کم می دهد/ رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

موافقت کابینه کره جنوبی با اعطای وام با بهره کم به آذربایجان، هشدار درباره ادامه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی و رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی از جمله رویدادهای اخیر در شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی امروز سه شنبه در سخنرانی وداع خود در سئول به کره شمالی هشدار داد که این کشور با آزمایش هسته ای اخیرش باعث انزوای بیشتر خود شده  است.

وی افزود: در صورت ادامه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی، این کشور با تحریم ها و انزوای جامعه بین المللی مواجه می شود.

بر اساس این گزارش از زمان سومین آزمایش هسته ای کره شمالی، کره جنوبی خواستار افزایش تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه همسایه اش شده است.

به نوشته اسوشیتد پرس، این درحالیست که کره شمالی انفجار زیر زمینی خود را اقدامی بازدارنده علیه اقدامات خصمانه آمریکا توصیف کرده است.

اظهارات لی میونگ باک که دوشنبه آتی کناره گیری خود را رسما اعلام می کند، درحالیست که "پارک جون های" جانشین وی بر  از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ تاکید کرده است.

خبرگزاری یونهاپ نیز در مطلبی نوشت: کابینه کره جنوبی امروز سه شنبه موافقت خود را با پیشنهاد اعطای وام با بهره کم به آذربایجان برای توسعه پروژه های اقتصادی خود اعلام کرده است.

همچنین خبرگزاری استرالیا در مطلبی نوشت: همزمان با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره در پی سومین آزمایش هسته ای کره شمالی، کره جنوبی یک رزمایش دریایی را با مشارکت هواپیمای گشتی آمریکا برگزار کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد در این رزمایش شش روزه در دریای ژاپن چندین ناو و زیر دریایی کره جنوبی و هواپیماهای گشت زنی آمریکا شرکت کردند.

هدف از برگزاری این رزمایش شناسایی موشک ها و زیردریایی های کره شمالی و نشان دادن قابلیت های نظامی کره جنوبی عنوان شده است.

کد خبر 2001679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha