۲ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۰۹

محمودی:

محدودیت سفر با قوانین گردشگری/ توریسم به جایگاه واقعی خود نرسید

محدودیت سفر با قوانین گردشگری/ توریسم به جایگاه واقعی خود نرسید

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ضوابط و قوانین گردشگری با توجه به ایجاد محدودیت ها و مشکلات سفر نیازمند بازنگری اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمودی سه شنبه شب در نشست تخصصی راهنمایان گردشگری و اصحاب رسانه، گردشگری رامحور توسعه پایدار کشور دانست و افزود: در آذربایجان غربی نگرش به موضوع توریسم سالهای زیادی دچار مشکلات فراوان بوده که قوانین و ضوابط گردشگری نیز محدودیتهای زیادی ایجاد کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید دید قوانین زیست محیطی چقدر اجازه بهر مندی طبیعت گرد از محیط را می دهد، اظهار داشت: بازنگری اساسی در قوانین و ضوابط گردشگری برای ایجاد زمینه توسعه این صنعت سودآور ضروری است.

محمودی با آسیب شناسی دلایل عدم توانایی مردم و مسئولان امروز برای میراث دار عظمت کهن و دیرین ایران ، ادامه داد: تورگردانها باید در سفر به مردم انگیزه داده و هدف از آیه سیرو فی الارض قرآن از گردش در زمین برای دیدن آیه های و نشانه های خداوندی نیز در جرین سفرها مورد توجه باشد.

غفلت از ورزش های هوایی، دریایی و زمستانی آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت مرزی آذربایجان غربی و همجواری با 3 کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و فعال بودن 9 گمرک و بازارچه رسمی، گفت: 80 درصد واردات و صادرات زمینی کشور از طریق مرزهای استان انجام شده که برنامه ریزی جهت بهره مندی از این ظرفیت برای توسعه صنعتی گردشگری ضروری است.

محمودی با اشاره به ظرفیتهای آذربایجان غربی و فراهم بودن شرایط لازم برای انجام ورزشهای هوایی، دریایی و زمستانی، اعلام کرد: این در حالی است که متاسفانه زیر ساختهای توسعه این رشته های ورزشی در استان فراهم نیست.

وی با انتقاد از اینکه در صنعت گردشگری کشور و به تبع آن آذربایجان غربی هنوز به موفقیت قابل توجهی دست نیافته ایم، ادامه داد: صنعت توریسم بعنوان یکی از محورهای توسعه را به جایگاه واقعی نرسانده ایم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گردشگری را با وجود آثار تاریخی و طبیعی کهن و باستانی فراوان، صنعت نوپایی در کشور محسوب می شود، گفت: در آذربایجان غربی ابتدا ایجاد زیرساختهای گردشگری از جمله حمل و نقل و ساخت هتل در دستور کار قرار گرفته است.

محمودی با اشاره به راه اندازی ایر لاین جدید آسمان طی 2 ماه آینده در آذربایجان غربی با هدف ارتقا سطح کیفی خدمات و افزایش تعداد پروازها، اظهار داشت: در بخش هتل سازی نیز سرمایه گذاری شده و چند هتل در دست احداث و چند هتل در حال بررسی و مطالعات اولیه است.

رفع مشکلات زیست محیطی با حضور گردشگر در منطقه

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن انتقاد از اینکه تا کنون نگاه صحیحی به صنعت توریسم نداشته ایم، عنوان کرد: برای رفع مشکلات زیست محیطی از جمله خشکسالی دریاچه ارومیه حضور و نقش گردشگر غیر قابل انکار است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خشکسالی و وضعیت نامطلوب برخی تالابهای آذربایجان غربی، اعلام کرد: احیای همه تالابهای حوزه آبریز دریاچه ارومیه در اولویت قرار گرفته ولی احیای برخی از آنها به دلیل  مشکلات محیطی موفقیت آمیز نبود.

کد خبر 2002151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha