۲ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۶

کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده تصویب شد/ افزایش مرخصی زایمان مادران

کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده تصویب شد/ افزایش مرخصی زایمان مادران

با رای نمایندگان مجلس کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که به موجب آن مرخصی زایمان مادران افزایش و همسران آنان نیز دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) دریافت می کنند، تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز کلیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را با 160 رای موافق ، 16 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 222 رای تصویب کردند.

در صورت تصویب جزئیات این طرح محدودیت های در نظر گرفته شده برای فرزند چهارم لغو می شود و حتی امتیازاتی نیز به مادران تعلق می گیرد.

با تصویب جزئیات این طرح دولت می تواند هر 5 سال یک بار با توجه به نتایج سرشماری های عمومی نفوس ، ترکیب جمعیتی و شاخص های سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب های سیاست های کلی نظام و با رعایت شاخص های مندرج در قوانین برنامه پنجساله نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام نماید.

همچنین در تبصره 2 این ماده واحده این لایحه آمده مرخصی زایمان مادران 9 ماه است و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی ) برخوردار می گردد .

این قانون به مادرانی که سن فرزند آنان به 9 ماهگی نرسیده است تسری می یابد و مادر می تواند تا سن 9 ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده نماید.

هم اکنون نمایندگان مشغول تصویب جزئیات این طرح در جلسه علنی مجلس هستند.

 

 

کد خبر 2002193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha