۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۴

الحسینی در گفتگو با مهر پیشنهاد کرد: 

تشکیل دادگاه رژیم های حامی تروریست ها در پاکستان از سوی جوامع اسلامی/سفرای عربستان و قطر احضار شوند

تشکیل دادگاه رژیم های حامی تروریست ها در پاکستان از سوی جوامع اسلامی/سفرای عربستان و قطر احضار شوند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: در موید کشتار شیعیان در پاکستان نباید به بیانیه اکتفا کرد. جهان اسلام و کلیه سازمان های اسلامی باید با امضای طومار درخواست برگزاری دادگاه برای رژیم های حامی گروه های تروریستی را بدهند.

صادق الحسینی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کشتار شیعیان در پاکستان ، گفت: این کشتار از سوی تعدادی مزدور که وابسته به مثلث موساد ، CIA  و وهابیون عربستان سعودی هستند ، صورت می گیرد که سال هاست این فشارها را بر علیه مردم مسلمان وارد می کنند.

وی با اشاره به باید این اقدامات باید از سوی جهان اسلام محکوم شود، بیان کرد: اخیرا در پاکستان سازمان بین المجلس اکو تشکیل شد ، این سازمان و سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مجامع اسلامی باید در این زمینه شکایت رسمی به سازمان ملل برده و درخواست تشکیل دادگاه برای رژیم هایی که پشتوانه اینگونه اقدامات تروریستی هستند و کمک های تسلیحاتی و تروریستی را به این مناطق سرازیر می کنند ، بدهند.

الحسینی با بیان اینکه این رژیم ها به دنبال جنگ افروزی و تفرقه بین فرقه ها و مذاهب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این گروه ها باید مجازات شوند و به این منظور باید یک حرکت منظم از سوی نخبگان کشورهای منطقه ، علما و سازمان اسلامی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: نباید به بیانیه اکتفا کرد . باید به سازمان های ذیربط در جهان ، حتی باید در سازمان کنفرانس اسلامی ، اتحادیه عرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس طوماری را به امضا برسانند که نشان دهد بی گناهانی که کشته شده اند بی پشتوانه نیستند و اینها سرمایه جهان اسلام محسوب می شوند.

الحسینی تصریح کرد: سازمان تقریب مذاهب یک سازمان طویل است . باید دعوت کند تا در نماز جمعه  و دانشگاه ها طوماری را مانند همان نامه ای که برای مصری ها فرستادیم، امضا کنند. این یک حرکت عمومی است که می تواند کشتار شیعیان در پاکستان را تقبیح کند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حتی می تواند در مذاکرات این مسئله را مورد تأکید قرار دهد. کشور ما باید سفرای کشورهای عربستان سعودی و قطر را که همان اقداماتی را که در سوریه انجام می دهند در پاکستان نیز صورت می دهند احضار کنیم و باید نخبگان و نیروهایمان را به پاکستان اعزام کنیم .

کارشناس مسائل خاورمیانه به گروه های تروریستی ریگی و جند الشیطان در ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه این گروه ها سالهاست که راه نفوذ را پیدا کرده اند و اقدامات تروریستی انجام می دهند . احتمال خطر این است که این گروه ها با این اقدامات در پاکستان تجدید جسارت کنند و به همین دلیل حضور نیروهای ارتش، بسیج و انتظامی و اطلاعاتی و حفاظت از مرزهای کشورمان بسیار حائز اهمیت است .

وی تأکید کرد: بسیج عشایر نیز باید مراقبت ویژه ای را صورت دهد که این عملیات انتحاری و تروریستی وارد مرزهای کشور نشود. ما در آستانه انتخابات هستیم و این احتمال وجود دارد که گروه های تروریستی به فکر انتقال عملیات های خود به ایران باشند.

الحسینی در پایان به همبستگی نخبگان و ملت ایران و پاکستان تأکید کرد و گفت: روابط ایران و پاکستان در عرصه بین الملل به خوبی دیده نمی شود . ما باید به این منطقه شرقی که سالهاست جزئی از حوزه تمدنی جامعه مسلمان ایران و سالها مظلومانه زیر یوغ تروریست ها  بوده است، اهمیت بیشتری بدهیم.

کد خبر 2002329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha