۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۱

رئیس سازمان انرژی اتمی:

همواره به نتایج مذاکرات ایران با 1+5 خوش بین بوده ام

همواره به نتایج مذاکرات ایران با 1+5 خوش بین بوده ام

فریدون عباسی در پایان جلسه هیئت دولت گفت : با صحبت هایی که داریم و اخباری که از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران منتشر کرده ایم و نظارت هایی که آژانس دارد، همه حاکی از آن است که ما طبق قوانین و مقررات عمل کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در آستانه مذاکرات هشتم اسفند ماه جاری ایران و گروه 1+5 در قزاقستان با تاکید بر اینکه گفت و گوها باید پیرامون همکاری ها باشد، گفت: همچون گذشته راه خود را با قوت برای تثبیت علم و فناوری در کشور ادامه می دهیم و طرفین نیز باید حول این موضوع با ما مذاکره کنند.
عباسی افزود: همواره به نتایج مذاکرات خوش بین بوده ام و این که مذاکرات ادامه یافته، نتیجه این است که طرفین از یکدیگر درک متقابل پیدا کرده اند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد:‌ با صحبت هایی که داریم و اخباری که از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران منتشر کرده ایم و نظارت هایی که آژانس دارد، همه حاکی از آن است که ما طبق قوانین و مقررات عمل کرده ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اگر آنها این واقعیت ها را سرلوحه کار و گفت و گو قرار دهند ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی مذاکره و گفت و گو را اقدامی موثر و خوب توصیف کرد و گفت: ما با دانش و فناوری خودمان با دنیا سخن می گوییم و نیازی به پرخاشگری نیست.

عباسی اضافه کرد: بهتر است در مذاکرات در مورد سهم کشورها در انرژی آینده و تامین زندگی و رفاه برای جامعه بشری گفت و گو کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات پیش روی ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان چه مواردی را شامل می شود، گفت: مذاکرات باید پیرامون همکاری باشد و باید در مورد آینده انرژی دنیا صحبت کنیم و این که کشورهای مختلف چه سهمی در رفاه جامعه بشری دارند و ما هم نقش خود را تامین رفاه جامعه بشری ایفا کنیم.

کد خبر 2002536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha