۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۳

امیرزاده در گفتگو با مهر:

کار نظارت بر نمایشگاه کتاب تهران شروع شده است

کار نظارت بر نمایشگاه کتاب تهران شروع شده است

یکی از معاونان نمایشگاه کتاب تهران گفت: کار نظارت بر نمایشگاه کتاب تهران از زمان شروع ثبت نام ناشران، شروع شده است.

همایون امیرزاده معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، از اعلام برنامه‌های چهار کمیته زیرمجموعه این معاونت در قالب 40 پیشنهاد به این معاونت خبر داد و گفت: این برنامه‌ها بعد از تصویب شورای برنامه‌ریزی، در حوزه فعالیت‌های محتوایی و همچنین جنبی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به کمیته‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران، افزود: یکی از این کمیته‌ها، کمیته نظارت محتوایی است که بر محتوایی که در نمایشگاه ارائه می‌شود، نظارت دارد و با توجه به اینکه کار کنترل و رعایت روند ثبت نام ناشران بر اساس ضوابط نشر، بر عهده کمیته نظارت محتوایی است، ما از چند وقت پیش کار نظارتی خودمان را شروع کرده‌ایم.

امیرزاده اضافه کرد: کمیته فعالیت‌های فرهنگی و علمی نمایشگاه نیز سابقه طولانی دارد و در همه دوره‌های نمایشگاه وجود داشته که کارش، تنظیم برنامه‌ای مدون برای سراهای اهل قلم و نشست‌های تخصصی است. ما فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران را هم ذیل همین کمیته تعریف کرده‌ایم.

معاون علمی و فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی دیگر از کمیته‌های زیرمجموعه این معاونت را کمیته تحقیق و توسعه عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه این کمیته، کسب نظر مخاطبان و ناشران درباره نمایشگاه، انجام نظرسنجی و احصاء نقاط ضعف و قوت نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه «چهارمین کمیته زیرمجموعه معاونت علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران، کمیته آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای نمایشگاه است» در توضیح ضرورت تشکیل این کمیته نیز تاکید کرد: اگر کمیته‌ها و مجموعه معاونت‌های نمایشگاه، نقشه راهی نداشته باشند، انسجام لازم برای برگزاری این رویداد عظیم به وجود نخواهد آمد و در همین راستا کمیته مذکور تقریباً برای همه معاونت‌ها و کمیته‌های نمایشگاه کتاب تهران، دستورالعمل‌های لازم را تدوین کرده که به آنها ابلاغ شده است.

امیرزاده درباره 40 پیشنهادی که در ابتدای این گفتگو به آنها اشاره کرد، یادآور شد: اینها پیشنهادهایی است که هم از جانب این کمیته‌ها و هم از جانب سایر بخش‌ها اعم از گروه‌ها، نهادها و موسساتی که در برگزاری نمایشگاه مشارکت دارند و یا مشورت می‌دهند، به معاونت علمی و فرهنگی نمایشگاه بیست و ششم رسیده است.

کد خبر 2003513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha