۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۵

انتقاد هیلاری مانتل بر عروس خاندان سلطنتی انگلیس کارهایش را پرفروش کرد

انتقاد هیلاری مانتل بر عروس خاندان سلطنتی انگلیس کارهایش را پرفروش کرد

هیلاری مانتل با انتقادهای تندی که از عروس خاندان سلطنتی بریتانیا اظهار کرد، به یکی از پرفروش‌های آمازون بدل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آمازون، سخنان تند هیلاری مانتل رمان‌های تاریخی او «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» را در مکان دوم و چهارم رمان‌های تاریخی آمازون قرار داد. نسخه الکترونیک «تالار گرگ» هم در مکان سوم پرفروش‌های این سایت فروش اینترنتی کتاب قرار گرفت.

به گزارش مینا فرای از انتشارات فورت استیت که انتشار کتاب‌های مانتل را برعهده دارد، در بخش فروش کتاب الکترونیک فروش کتاب «تالار گرگ» در روز 19 فوریه (اول اسفند) در مقایسه با روز پیش از آن، 100 درصد افزایش یافت. او گفت با توجه به پاسخ‌های تندی که در مطبوعات نسبت به گفته‌های مانتل طرح می‌شود، این امر موجب نشده تا استقبال مردم کم شود.

سخنان هیلاری مانتل درباره کیت میدلتون و عروسکی خواندن او و تصنعی نامیدن رفتارهایش، موجب شد که این نویسنده به خبر یک روزنامه‌های مشهور جهان تبدیل شود و نشریات مختلف نیز نقدهای مختلفی نسبت به حرف‌های او منتشر کنند.

آلیسون وایر رمان‌نویس و مورخ در نشریه تلگراف ضمن تحسین آثار هیلاری مانتل از سخنان او انتقاد کرد و گفت: این حرف‌ها ادامه همان دیدگاه‌های قدیمی است که فکر می‌کند زنان سلطنتی باید نقشی سلطنتی ایفا کنند و آنها را از بدنه مردم جدا می‌داند.

در نشریه گاردین نیز هدلی فریمن به نحوه تفسیرهایی که از سخنان مانتل شد، اعتراض کرد و در برابر منتقد دیلی میل به هیلاری مانتل برای گفتن این سخنان خرده گرفت.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز جزو اولین چهره‌های سیاسی بود که در برابر این سخنان موضع‌گیری کرد و سخنان مانتل را نادرست خواند. اد میلیبند، رهبر حزب کارگر هم با دفاع از میدلتون گفت او خیلی خوب از پس ایفای این نقش دشوار بر آمده است.

کد خبر 2003574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha