۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۷

آقاخانی خبر داد:

افزایش 45 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی در اصفهان

افزایش 45 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی در اصفهان

اصفهان - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در بهمن ماه جاری 45 درصد کشف مواد مخدر صنعتی و سنتی نسبت به مدت مشابه ماه قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعال کردن اتاق فکر و مسائل امنیتی در نیروی انتظامی اصفهان اظهار داشت: در ماه گذشته هزار و 720 تماس دریافتی به این مرکز داشته‌ایم که یک هزار و 345 تماس تلفنی و 375 دیدار چهره به چهره در سامانه 197 بوده است.

وی افزود: نتیجه این تعامل افزایش 12 درصدی ارتباط مردم با سامانه 197 و جلب اعتماد مردمی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بحث مشاوره این نهاد نوظهور وابسته به دستگاه قضایی و انتظامی یک هزار و 905 مورد پرونده در اتاق مشاوره تشکیل داده است که یک هزار و 302 فقره پرونده به سازش ختم شده است.

وی گفت: 498 فقره پرونده مشاوره روان‌شناختی بوده است که 98 فقره مشاوره تلفنی، 286 فقره مشاوره انتظامی و حقوقی،98 فقره مددکاری،70 فقره تست روان سنجی و یک هزار و 448 مورد خدمات مشاوره جهت مطالعه در کلانتری و پاسگاه‌ها بوده است.

آقاخانی در ادامه به افزایش 29 درصدی کشفیات سرقت و افزایش 95 درصدی مواد مخدر در ماه جاری نسبت به ماه قبل اشاره کرد و افزود: استان اصفهان رتبه دوم و یا سوم را در کشفیات مواد مخدر دارد که در این زمینه نیز 87 درصد کار اطلاعاتی انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه 12 درصد کشف سلاح غیر مجاز و نیز13 درصد افزایش کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای در بهمن ماه جاری نسبت به ماه گذشته داشته‌ایم، گفت: در بحث سوخت قاچاق 10 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مبحث پلیس راه کاهش 35 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های استان داشته‌ایم که با توجه به اعمال قانون راهنمایی و رانندگی در این زمینه 8 درصد افزایش برگه جریمه رانندگان متخلف در ماه گذشته صادر شده است.

وی همچنین از افزایش 3 درصدی معرفی رانندگان متخلف به دادگاه‌ها خبر داد و گفت: 156 درصد افزایش آموزش رانندگان و اجرای قوانین برای 5 هزار و 535 راننده در ماه گذشته داشته‌ایم.

آقاخانی با اشاره به افزایش 29 درصدی افزایش امداد رسانی در جاده‌ها افزود: اجرای طرح زمستانه در 9 نقطه استان طی چهار مرحله و 35 مورد بازگشایی  در جاده‌های استان و 56 مورد امداد رسانی  به مردم گرفتار در جاده‌ها صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در ماه گذشته با طرح امنیت محله محور بیشترین برخورد با جرائم را پلیس آگاهی در محوریت سارقان توأم با خشونت، مقابله با سارقان سیم برق، طرح سراسری کنترل جرائم و مجرمان سابقه دار، مقابله با عرضه سوخت و قاچاق کالا را داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 64 درصد افزایش کشفیات و مقابله با قاچاق صورت گرفته است، افزود: در بحث مواد مخدر علاوه بر طرح امنیت محله محور کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، مقابله با سوداگران مرگ و طرح آرامش و برخورد با خرده فروشان جزء را داشته‌ایم که در بهمن ماه جاری نیز 45 درصد افزایش کشف مواد مخدر صنعتی و سنتی  نسبت به ماه گذشته حاصل شده است.

وی تصریح کرد:امروز شیشه به عنوان خطرناک‌ترین ماده مخدر صنعتی محسوب می‌شود که در این زمینه نیز 27 کیلو ماده مخدر صنعتی کشف شده است.

آقاخانی گفت: ادامه طرح مقابله با گروه‌های منحرف غربی،بدعت‌ها و نیز اشرافیت بر تحرکات در اصفهان، در بحث ادیان دروغین، بدعت‌های دینی و منحرفان و نیز برخورد با مجموعه ضد ارزشی به عنوان کار اماکنی و اطلاعاتی 33 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث ارتقاء سطح علمی و فناوری اطلاعات با تداوم شورای پژوهشی در دانشگاه اصفهان با موضوع  پژوهش امنیتی، 20 مورد تحقیق داشته‌ایم که 14 عنوان این مقالات به همایش ملی و بین‌المللی راه پیدا کرده است.

کد خبر 2003668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha