آمریکا و ژاپن در پی صدور قطعنامه جدید علیه کره شمالی هستند

آمریکا و ژاپن در پی صدور قطعنامه جدید علیه کره شمالی هستند

رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ژاپن بر افزایش تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش موشکی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، باراک اوباما و شینزو آبه روز گذشته در واشنگتن اعلام کردند اقدامات تحریک آمیز کره شمالی از جمله شلیک موشک و آزمایش های هسته ای این کشور قابل تحمل نخواهد بود و قول دادند تا اقدامات سختگیرانه ای را در قبال این کشور اتخاذ کنند.

نخست وزیر ژاپن با تاکید بر پیگیری موضوع کره شمالی در شورای امنیت اعلام کردند: رهبران آمریکا و ژاپن در پی دادن پاسخ قاطع به کره شمالی هستند.

اوباما و آبه در ادامه این دیدار درباره تنش های ارضی ژاپن با چین گفتگو کرده و بر ایجاد ائتلاف امنیتی واشنگتن و توکیو تاکید کردند.

تنشهای ارضی در منطقه آسیا در پی اعلام پارلمان ژاپن برای خرید سه جزیره در دریای چین شرقی از مالکان خصوصی و به تبع آن واکنش چین در اعزام کشتی های گشت زنی به این منطقه با هدف دفاع از حاکمیت خود افزایش یافت. وزارت دفاع ژاپن حل مسالمت آمیز تنشها را غیرقابل قبول خوانده و "گنگ یان‌شنگ" سخنگوی وزارت دفاع چین نیز تاکید کرده است کشورش در پی توسعه پایدار و استفاده از منابع غنی در این جزایر است.از زمان بالا گرفتن تنشهای ارضی، معترضان چینی و ژاپنی با برگزاری تظاهرات اعتراض خود را بر سر ادعای مالکیت این جزایر اعلام کرده اند.
کد خبر 2003992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha