۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۹

گزارش خبری/

آینده مبهم در انتظار دو کره/ تلاش آمریکا برای شعله ور کردن آتش جنگ

آینده مبهم در انتظار دو کره/ تلاش آمریکا برای شعله ور کردن آتش جنگ

همزمان با افزایش تنشها در شبه جزیره کره و تلاش آمریکا برای برافروختن آتش جنگ میان دو کره، پیونگ یانگ تهدید به لغو توافق آتش بس با کره جنوبی کرد و سبب شد تا آینده روابط دو کره در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های خبری گزارش دادند در پی تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت و تحریم بخش تجاری و بانکداری کره شمالی و اعمال محدودیت در سفرهای مقامات این کشور، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در بیانیه ای با تاکید بر لزوم توقف برنامه هسته ای کره شمالی، خواستار ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات شش جانبه شد و از این مذاکرات به عنوان تنها راه حل موجود برای پایان دادن به تنش ها در شبه جزیره کره یاد کرد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانیه خواستار توقف برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی و پایبندی پیونگ یانگ به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و قرارداد منع آزمایش های هسته ای شد و از کشورهای منطقه خواست تا از اقدامات تحریک آمیز خود دست بردارند.

از سوی دیگر همزمان با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، کره شمالی تهدید کرد در واکنش به تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت آتش بس با کره جنوبی را لغو و خطوط ارتباطی میان دو کره را قطع می کند و حمله اتمی پیشگیرانه ای را در قبال آمریکا در پیش می گیرد.

کره شمالی امروز جمعه تنها چند ساعت پس از تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت تهدید کرد توافق صلح با همسایه اش را  لغو می کند.

کره شمالی آماده جنگ تمام عیار است/ توافق آتش بس با کره جنوبی لغو شد

در همین حال رسانه های خبری از آمادگی ارتش کره شمالی برای آغاز جنگ تمام عیار در شبه جزیره کره به دستور فرماندهی عالی نظامی این کشور خبر دادند.

کره شمالی پس از آنکه سوزان رایس نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، تحریم ها علیه کره شمالی را بسیار جدی و سخت خواند و درباره افزایش فشارها علیه فعالیت های مخفیانه اتمی پیونگ یانگ هشدار داد، از اقدامات تلافی جویانه خبر داد.

چین، کره شمالی را به خویشتنداری دعوت کرد

تهدیدهای کره شمالی در حالی است که " لی باودانگ " نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد ،پیونگ یانگ را به خویشتنداری دعوت کرده و تحریم های جدید را تنها روشی برای بازگرداندن کره شمالی به پای میز مذاکرات شش جانبه دانسته است.

وی در ادامه با اشاره به پایبندی چین به برقراری ثبات و امنیت در منطقه شبه جزیره کره به مخالفت کشورش با هرگونه اقدام تنش زا دراین منطقه پرداخت.  

پیونگ یانگ همسایه اش را عصبانی کرد

وزارت دفاع کره جنوبی نیز در واکنش به تهدیدهای همسایه اش اعلام کرد که در صورت حمله اتمی کره شمالی، حکومت کیم جونگ اون را نابود خواهد کرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی نیز در یک سخنرانی در سئول، اوضاع شبه جزیره کره را خطرناک توصیف کرد و درباره پاسخ کوبنده کشورش به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی هشدار داد.

کد خبر 2014222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha