۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳

لنکرانی:

فرهنگ سازی اولویت اول کنترل حوادث ترافیکی است

فرهنگ سازی اولویت اول کنترل حوادث ترافیکی است

شیراز - خبرگزاری مهر: رئيس مركز تحقيقات سلامت فارس گفت: فرهنگسازی اولین راهکار برای کنترل حوادث ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، كامران باقری ‌لنكرانی ظهر یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به برپایی سمينار بين‌المللي كاهش بار حوادث ترافيكی افزود: این سمینار در پایان هفته جاری در شیراز برگزار خواهد شد و کارشناسان مختلفی از داخل و خارج از کشور در آن شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف برگزاری این سمینار ارایه راهکارهای فرهنگی برای توجه و رعایت قوانین ترافیکی و جلوگیری از سوانح است.

رئيس مركز تحقيقات سلامت فارس با اشاره به اینکه پژوهش‌‌های كاربردی لازمه قانونمند شدن ترافیک است، یادآور شد: پژوهش‌ ها و اقدامات اگر مناسب و عالمانه نباشد اثری كوتاه مدت و حداكثر دوماهه دارد در حالیکه  ما نيازمند پژوهش‌ ها و اقداماتی هستيم كه اثرگذاری درازمدت داشته باشد.

وی در خصوص راه اندازی نرم افزار آمار حوادث ترافیکی افزود: از جمله کارهایی که با تحقیق و پژوهش انجام شده،  راه اندازی این سایت نرم افزاری است که انجام اين كار در بخش عملياتی بيش از 70 ميليون تومان هزينه داشته است.

لنکرانی با اشاره به اینکه شورای شهر شیراز نیز می تواند در این مسیر قدم های محکمی را بردارد، گفت: نيازمند پژوهش‌های كاربردی هستيم كه بتواند زمينه‌ای فراهم كند تا سياست‌های شهری مستند تر پيش‌ برود و از اين گونه پژوهش ‌ها حمايت كرده و می ‌كنيم.

طب سنتی دکان کسب درآمد نیست

رئيس مركز تحقيقات سلامت فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از جمله داشته های بزرگ ما طب سنتی است، گفت: طب سنتی يك ميراث گرانبهایی برای ما به شمار می رود که در این خصوص بدترين كار انكار يا استفاده نا مناسب از آن است.

وی تاکید کرد: طب سنتی باید با دانش همراه باشد در حالیکه امروز برخی از طب سنتی برای کسب درآمد استفاده می کنند.

لنکرانی افزود: در حال حاضر طب سنتی در مقطع دكترا ارایه می شود و دكترای تخصصی اين رشته نیز وجود دارد.

کد خبر 2005203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha