۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۵۵

تحمیل 18 هزار میلیارد تومان هزینه اقتصادی مستقیم حوادث ترافیکی به کشور

تحمیل 18 هزار میلیارد تومان هزینه اقتصادی مستقیم حوادث ترافیکی به کشور

رییس سومین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث گفت: ایران هر سال معادل 18 هزار میلیارد تومان هزینه اقتصادی مستقیم حوادث ترافیکی را پرداخت می کند و این در حالی است که در سوانح و حوادث علاوه بر هزینه های مستقیم، هزینه های فراوان دیگری هم به طور غیر مستقیم صرف می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران باقری لنکرانی افزود: در سال گذشته 700 هزار نفر مجروح و بستری ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم که 15 درصد از این موارد دچار معلولیت ماندگار شدند که تا آخر عمر فرد را آزاد می دهد.

وی با اشاره به روند رو به کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی از سال 90 با وجود افزایش وسایل نقلیه از 6 میلیون به 24 میلیون، گفت: حفظ این روند رو به کاهش به آسانی شروع آن نیست و از این پس فعالیت ها در این زمینه باید با دقت ، کیفیت و تدبیر بیشتری نسبت به گذشته انجام شود.

رییس سومین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، برگزاری این سمینار را زمینه ای دانست تا سیاستگذاری مستند در این زمینه در کشورمان نهادینه شود.

به گفته  لنکرانی  این سمینار که از نهم اسفند ماه کار خود را به طور رسمی در شیراز  آغاز کرده ،سعی دارد که طی 2 روز برگزاری، فضای خوبی را برای تعامل سیاستگذاران، محققان و کاربران فراهم کند.

لنکرانی با اشاره به اینکه این سمینار برای سومین سال برگزار می شود، بیان کرد: اهمیت حوادث ترافیکی و بار ناشی از آن در جامعه برای همه مشخص است اما این سمینار فرصتی است که نگذاریم این اهمیت فراموش شود.

کد خبر 2008480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha