روزنامه یمنی فاش کرد؛

عامل فریب جوانان برای جنگ علیه سوریه/ قطر؛ سوداگر جنگ و صادرکننده تروریست

عامل فریب جوانان برای جنگ علیه سوریه/ قطر؛ سوداگر جنگ و صادرکننده تروریست

دوحه با همکاری "اخوان المسلمین" هزاران جوان را با عنوان فریبنده جهادگر به سوریه می فرستد تا این کشور را نابود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الجمهور یمن به نقل از یکی از رهبران تجمع موسوم به احزاب لقاء مشترک نوشت: پس از اینکه اطلاعاتی درباره مداخله حزب "اخوان المسلمین" در یمن با  فرستادن دهها نفر از جوانان به سوریه فاش شد، اختلاف میان سران این احزاب بالا گرفت.

وی افزود: قطر نیز عهده دار پشتیبانی و تامن مالی این فعالیتهاست

به نوشته این روزنامه، رهبران جنبش اخوان المسلمین پس از جذب و فریب جوانان، آنها را برای آموزش به اردوگاههای وابسته به این جنبش در استانهای "صنعا" و "الجوف" می فرستادند.

بنا بر این گزارش، اخوانی ها این جوانان را پس از آموزش به ترکیه و سپس به سوریه می فرستادند تا با عنوان فریبنده "جهادگر" علیه دولت سوریه بجنگند.

سخنگوی احزاب لقاء مشترک افزود: جوانان فریب خورده، بدون اینکه بدانند "سوداگران جنگ و صادرکنندگان تروریست" وجود دارند مبلغی به میزان 5 الی 10 هزار دلار دریافت می کردند.

"حسن زید" دبیر کل حزب "الحق" با انتقاد از سیاستهای مداخله جویانه ترکیه، این کشور را به نابودی سوریه متهم کرد.

همچنین "الجمهور" از دخالت جنبش "اخوان المسلمین" در فرستادن جوانان برای جنگ با دولت سوریه، برپایی اردوگاههای آموزشی در "خولان" و " الجوف"، بازگشایی دفاتر محرمانه برای پذیرفتن جوانانی که مایلند در جنگ علیه سوریه شرکت کنند، خبر داد.

 زمانی که جنبش اخوان المسلمین و در رأس آنها "عبدالمجید الزندانی" صدها جوان را از طرف آمریکا برای جنگ در افغانستان فرستاد، گزارش فوق ،زنگهای خطر این مسئله را از طریق هشدارهای ناظران مبنی بر تکرار سناریوی افغانستان به صدا درآورد.

کد خبر 2005251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha