روسیا الیوم گزارش داد:

سلاحهای پیشرفته در اختیار گروههای مسلح سوری

سلاحهای پیشرفته در اختیار گروههای مسلح سوری

یک شبکه روسی از ادامه حمایت تسلیحاتی خارجی از گروههای مسلح سوری با وجود تحریمهای اعمال شده علیه نظام سوریه و دو گانگی در این باره پرده برداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه روسیاالیوم در مطلبی با عنوان "سلاح های جدید در دست مخالفان سوری" آورده است: با وجود تمدید محدودیت‎های اتحادیه اروپا علیه سوریه، اما مقادیر زیادی سلاح همچنان در دست مخالفان سوری است و برخی گزارشها از وجود سلاح های پیشرفته تر از قبل در دست مخالفان سوری است.

روسیا الیوم گزارش داد: در استان درعا مقادیر زیادی سلاح شامل آرپی جی 79،توپ ام 60 غیر کششی ضد تانک، آرپی جی 22 و موشک انداز میلکور وجود دارد.

این شبکه روسی می افزاید: این در حالی است که علاوه بر درعا در مناطق دیگر از جمله ادلب، حماه، حلب و حتی دمشق سلاحهای پیشرفته ای در اختیار گروههای مسلح سوری قرار دارد.

روسیا الیوم بیان کرد: علاوه بر سلاحهای جدید، تصاویری از آموزش گروههای مسلح سوری در درعا پخش شده است. اما نکته ای که قابل تامل است مبدا ورود این سلاحهاست. برخی بر این باورند که این سلاحها از نوعی است که ارتش کرواسی که ائتلاف ملی سوریه را نیز به رسمیت شناخته است و عضو اتحادیه اروپا نیست، استفاده می کند اما برخی منابع دیگر محل ورود این سلاحها را لیبی می دانند.

شبکه روسیا الیوم در پایان آورده است: به هر حال حمایت تسلیحاتی گروههای مسلح سوری ادامه دارد و این به مفهوم ادامه جنگ پس از کشته شدن حدود هفتاد هزار نفر است.

کد خبر 2005407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha