۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹

رونمایی از کتاب شاخص‌های آماری نشریات تخصصی

رونمایی از کتاب شاخص‌های آماری نشریات تخصصی

کتاب شاخص‌های آماری در حوزه نشریات علمی تخصصی با محوریت فعالیت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در اولین نمایشگاه نشریات تخصصی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب 60 صفحه‌ای، فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را از چند منظر مختلف، بررسی و طبقه بندی کرده و این آمار را روی نمودار نشان داده است.

کتاب شاخص‌های آماری در حوزه نشریات علمی تخصصی در بخش نخست، به بررسی آمار و فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی در خصوص نحوه خدمات و صدور مجوز به نشریات تخصصی می‌پردازد و در بخش دوم، حاوی نمودارها و اطلاعاتی درباره صاحب امتیازان نشریات تخصصی از نظر حقیقی یا حقوقی بودن است.

در بخشی از این کتاب به بررسی مقایسه‌ای صدور مجوز نشریات در دولت‌های نهم و دهم با یکدیگر و همچنین مقایسه کمی صدور مجوز در دولت نهم و دهم با دوره‌های پیشین پرداخته شده است.

این کتاب در بخش دیگری به دولتی یا خصوصی بودن نشریات تخصصی می‌پردازد و همچنین حاوی اطلاعاتی درخصوص ترتیب انتشار، گستره توزیع، زبان نشریات تخصصی و مدرک تحصیلی مدیران مسئول است.

بنابر این گزارش، کتاب شاخص‌های آماری در حوزه نشریات علمی تخصصی، به بررسی مقایسه‌ای نشریات تخصصی به تفکیک گروه‌های علمی از جمله علوم پایه، پزشکی، پیراپزشکی، کشاورزی و همچنین گرایش‌های ویژه این گروه‌ها پرداخته و بررسی کرده است که در هر گروه و گرایشی، چه تعداد نشریه تخصصی و علمی پژوهشی منتشر می‌شود.

اولین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفندماه به مدت یک هفته در سالن حجاب تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2005877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha