۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۸

سفیر ایران در لبنان:

تنها راه بحران سوریه راه حل سیاسی است

تنها راه بحران سوریه راه حل سیاسی است

سفیر ایران در بیروت گفت: سوريه به دليل ايستادگي در محور مقاومت مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و آنان تمامي تلاش خود را به كار بسته‌اند تا اين كشور را از محور مقاومت خارج سازند. در مقابل، ملت شريف و هوشيار سوريه با درايت كامل در برابر اين توطئه‌ها ايستادگي کرده و دشمنان را در رسيدن به اهداف خود ناكام گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و همزمان با شهادت رئيس ستاد بازسازي كشورمان در لبنان و سالروز شهادت سيد عباس موسوي، شيخ راغب حرب و عماد مغنيه از مسئولان و فرماندهان مقاومت اسلامي لبنان، مراسمي در مركز فرهنگي امام خميني (ره) شهر صور در جنوب لبنان با حضور جمعي از شخصيت‌هاي سياسي و اجتماعي منطقه از جمله نبيل الحاج، اسقف مسيحيان ماروني در منطقه، نواف الموسوي و عبدالمجيد صالح نمايندگان حزب‌اله و جنبش امل در مجلس لبنان، احمد صفي الدين مسئول حزب‌اله در منطقه جنوب، نمايندگان احزاب سياسي، نمايندگان گروه‌هاي فلسطيني و تعدادي از شهرداران مناطق مختلف جنوب لبنان برگزار شد.


در اين مراسم پس از نواختن سرود ملي دو كشور، غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان طي سخناني ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهيد شاطري معروف به مهندس حسام خوشنويس و شهداي مقاومت، به تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران و تحولات منطقه پرداخت.


سفير جمهوري اسلامي ايران با اشاره به پيشرفت‌هاي كشورمان در عرصه‌هاي مختلف علمي و تكنولوژيكي از جمله در زمينه علوم فضايي و ساخت موشك‌هاي قاره پيما اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در سايه رهبري حكيمانه ولي امر مسلمين حضرت آيت‌اله خامنه‌اي و رياست جمهوري دكتر احمدي نژاد توانسته است علي رغم محاصره شديد اقتصادي، به پيشرفت‌هاي مهمي در عرصه‌هاي مختلف علمي دست يابد و بر اساس گزارش‌هاي كارشناسان بين اللملي و مؤسسات علمي جهان، رشد چشمگيري در توليد علم و پيشرفت‌هاي علمي داشته است.


ركن‌آبادي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشريح آخرين تحولات سوريه و شكست توطئه دشمنان در نيل به اهداف خود اظهار داشت: سوريه به دليل ايستادگي در محور مقاومت مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و آنان تمامي تلاش خود را به كار بسته‌اند تا اين كشور را از محور مقاومت خارج سازند. در مقابل، ملت شريف و هوشيار سوريه با درايت كامل در برابر اين توطئه‌ها ايستادگي نموده و دشمنان را در رسيدن به اهداف خود ناكام گذاشته است. جمهوري اسلامي ايران نيز از ابتداي بحران سوريه همواره بر راه حل مسالمت آميز تأكيد نموده و اكنون بسياري از گروه‌هاي درگير در سوريه و حاميان خارجي آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه تنها راه حل بحران سوريه، راه حل سياسي است.

کد خبر 2006081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha