تحولات امنیتی سوریه/

تهدید تروریستها به ترور رهبران حزب الله و حمله به بیروت/ هلاکت چند تروریست تونسی دیگر

تهدید تروریستها به ترور رهبران حزب الله و حمله به بیروت/ هلاکت چند تروریست تونسی دیگر

ادامه عملیات ارتش برای پاکسازی سوریه از وجود تروریستهای مسلح، حضور تروریستهای تونسی در سوریه و تهدید شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد به ترور رهبران حزب الله و حمله به بیروت از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق ناآرام از وجود گروههای مسلح خبر دادند که طی آن تلفات و خسارتهای سنگینی به این گروهها وارد شد.

حضور تروریستهای تونسی در شبه نظامیان ارتش آزاد

در ادامه کشته شدن اعضای گروههای تروریستی در سوریه، چند تونسی دیگر نیز در حلب به هلاکت رسیدند.

سانا گزارش داد با وجود تلاشهای گمراه کننده رسانه ها برای سرپوش نهادن بر رسوایی تروریستها و جنایات آنها در سوریه، چندین رسانه از جمله روزنامه های تونسی، اطلاعاتی را درباره مشارکت مزدوران تونسی در این گروهها فاش کردند.

این روزنامه ها از کشته شدن 58 ترویست عرب از جمله چندین تروریست تونسی خبر دادند که در شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد، می جنگیدند.

این روزنامه نوشت: دو تونسی به نامهای "عاطف اللافی" و"عدنان الفرشیشی" در خلال همکاری با شبه نظامیان مذکور در حلب به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که منابعی در گروه موسوم به "جریان سلفی جهادی تونسی" اعلام کرده اند یکی از فرماندهان تونسی ملقب به "ابی ماریه" در گروه تروریستی موسوم به "جبهه النصره" روز یکشنبه گذشته در حومه "حلب" به هلاکت رسیده است.

بر اساس این گزارش، یک تروریست تونسی دیگر به نام "سیف الدین الحرباوی" در سوریه کشته شده است و درباره زمان و چگونگی کشته شدن وی توضیحی ارائه نشده است.

از سوی دیگر تلویزیون سوریه گزارش داد واحدهای ارتش سوریه در چند عملیات، محل تجمع و مخفیگاههای تروریستها را در "یبرود" در حومه "دمشق" نابود کردند.

انهدام خودروهای تروریستها در حومه دمشق

یک منبع نظامی سوری گفت : یک واحد از ارتش، چند خودرو متعلق به تروریستها را در "وادی الفلته" در نزدیکی روستای "راس المعره" در منطقه "یبرود" منهدم  کرده و یک واحد دیگر نیز انبار مهمات و محل تجمع تروریستها را در "ریما" در شمال شرق "یبرود" در حومه "دمشق" را با خاک یکسان کرد.

تروریستها در "الشیفونیه" و "عالیه" خسارتها و  تلفات سنگینی متحمل شدند

ارتش در ادامه عملیات پاکسازی برخی مناطق از وجود  تروریستها، عملیاتهایی را انجام دادند که به هلاکت سرکرده های سه گروه تروریستی به نامهای "خیر"، "صالح"، "محمد حوا"  در روستای "الشیفونیه"، منجر شد.
هلاکت شماری از  تروریستها در "تلبیسه" در حومه "حمص"

در حومه "حمص" یک واحد از ارتش سوریه دربرابر گروه تروریستی که سعی داشت به ایست و بازرسی ارتش نفوذ کند، ایستادگی کرد. به گفته یک منبع سوری، اکثر عناصر این گروه به هلاکت رسیده اند و تعدادی دیگر نیز پا به فرار گذاشتند.

تهدید گروه تروریستی ارتش آزاد به ترور رهبران حزب الله و حمله به بیروت

از سوی دیگر نیز "فهد المصری" سخنگوی شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد، تهدید کرد که اعضای این گروه مسلح، رهبران حزب الله لبنان را ترور خواهند کرد.

گروه تروریستی ارتش آزاد مدعی شد دو پایگاه حزب الله را در سوریه و لبنان گلوله باران کرده است.

این در حالی است که یک مسئول نظامی در این گروه مسلح نیز تهدید کرده است پایگاههای این حزب را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار خواهد داد.

خاطر نشان می شود شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد با حمله به روستاهای واقع در مرز سوریه و لبنان به کشتار مردم بیگناه این مناطق دست می زنند.

 

کد خبر 2006350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha