۸ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۱

نماینده بناب در مخالفت با وزیر پیشنهادی:

جغرافیای سیاسی کجا و وزارت ارتباطات کجا؟/مردم تا کی تاوان عدم تخصص در کشور را بپردازند

جغرافیای سیاسی کجا و وزارت ارتباطات کجا؟/مردم تا کی تاوان عدم تخصص در کشور را بپردازند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات، گفت: معتقدم جناب آقای نامی شایسته این وزارت نیستند چرا که تخصص ندارند. جغرافیای سیاسی کجا، وزارت ارتباطات کجا؟ تا کی باید مردم عزیز ما تاوان عدم تخصص در این کشور را بپردازند؟ چرا عمل ما برخلاف گفته های ماست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حجت الاسلام محمد باقری نماینده بناب در جلسه علنی روز سه شنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در فرمایشات مختلف به 5 شرط اساسی در خصوص قبول مسئولیت تاکید دارند.

وی گفت: اولین مورد؛ درایت و خردمندیست. یعنی تعقل در تصمیم گیری، دوم معرفت و شناخت لازم در حیطه مسئولیت که می خواهد قبول نماید، سوم عدالت است یعنی توان اینکه هر شخصی را در جایگاه خود قرار دهد، چهارم قدرت است یعنی تحمل بار امانت که آیا قدرت تحمل مسئولیت را دارد یا نه. پنجم سلامت است.

وی ادامه داد: با توجه به این فرمایشات مع الاسف در کشور ما خیلی کمتر به این شرایط توجه می شود به خصوص در سالهای اخیر بحث شایسته سالاری فراموش شده و این موجب شده که کشور عزیز ما به این نقطه برسد که در اکثر نقطه های مختلف کشور مشکلات عدیده ای گریبانگیر است.

باقری گفت: انقلاب اسلامی عزیز ما با همه محاسن و خوبی هایی که دارد در بحث شایسته سالاری لنگ لنگان می رود و این موجب شده که نتوانیم از منابع کشورمان به خوبی استفاده کنیم.

نماینده بناب گفت: همکاران عزیز کشور ما از باند بازی و تنگ نظری ها رنج می برد. هم اکنون هر کسی که از ما نیست برماست و این یکی از آفات جدی مدیریتی کشور شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نامی یکی از شخصیت های برجسته کشور است گفت: ایشان شاید برای وزارت امور خارجه فرد بهتری باشند اما در خصوص وزارت ارتباطات نقطه نظر مخالف دارم.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم جناب آقای نامی شایسته این وزارت نیستند چرا که تخصص ندارند. جغرافیای سیاسی کجا، وزارت ارتباطات کجا؟ تا کی باید مردم عزیز ما تاوان عدم تخصص در این کشور را بپردازند؟ چرا عمل ما برخلاف گفته های ماست؟ چرا از تخصص صحبت می کنید اما در عمل به تخصص ارزش قائل نیستید؟ چند نفر از مناصب مهمه کشوری با لحاظ شایسته سالاری و تخصص لازم در جایگاه خود قرار دارند؟ چند نفر از وزرا و استانداران و معاونان وزیران و مدیران کل استان ها با توجه به سفارشات امیرالمومنین علی (ع) انتخاب شده اند؟ تا زمانی که تخصص و شایسته سالاری در کشور نهادینه نشود مشکلات کشور هر روز حادتر خواهد شد.

وی گفت: دلیل دوم مخالفت بنده انتخاب وزرا و مدیران ارشد نظام که اکثرا خارج از وزارت مربوطه است، موجب دلسردی و آسیب دیدن اعتبار نیروها و نخبگان آن مجموعه است. چرا که این شائبه ایجاد می شود که بعد از 34 سال هنوز نظام نتوانسته کسی را در وزارت ارتباطات پرورش دهد که در 4 ماه بتواند مدیر یک مجموعه شود. آیا در وزارت ارتباطات یک نفر پیدا نمی شد که 4 ماه بر صدر یک وزارت قرار گیرد؟ آیا معاونان این وزارتخانه نسبت به خود ناامید نمی شوند؟ و این موجب آسیب دیدن اعتماد این افراد نمی شود؟

باقری خاطر نشان کرد: آقای نامی چقدر با کادر خدوم این مجموعه آشنایی دارید؟ اگر آشنایی ندارید می خواهید مانند برخی وزرای دیگر افرادی را با اتوبوس بیاورید و در این 4 ماه نیروهای غیر متخصص را وارد این مجموعه تخصصی کنید؟ این خطر بزرگی برای اینگونه مجموعه هاست.

نماینده بناب خاطر نشان کرد: مصداق بارز بی تدبیری این است که افراد غیر متخصص بیایند در جاهای تخصصی وارد شوند. شهید چمران می گوید تعهد از تخصص مهمتر است. قبول دارم اما می گویم کسی که کاری را قبول می کند در حالیکه تخصص ندارد بی تفواست.

وی گفت: می گویند 4 ماه مانده است کاری نداشته باشید. آقایان حتی یک روز هم اگر کسی بیاید به صورت غیر کارشناسی در کاری دخالت کند فاجعه آور است. کمی دقت کنید. به خدا قسم ما باید به این رای ها پاسخگو باشیم. لذا خواهشی که دارم که البته بعید می دانم چون با توجه به فضای مجلس به وزیر رای می دهید، بدانید که فردا باید پاسخگو باشید. تخصص، تخصص، تخصص، تعهد، تعهد، تعهد.

کد خبر 2006492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha