۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰

رئیس کمیته انضباطی در گفتگو با مهر:

همکارانم در صدور رای بازی صبا-حفاری تعجیل کردند/ رای جدید عادلانه است

همکارانم در صدور رای بازی صبا-حفاری تعجیل کردند/ رای جدید عادلانه است

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن اعلام دلایل تغییر رای کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات و حواشی دیدار تیم های فوتسال حفاری اهواز و صبای قم، گفت: خوشبختانه با دقت، مستندات و شواهد بیشتری از پرونده این بازی مورد رسیدگی قرار گرفت تا عدالت رعایت شده و در حق تیم صبا اجحاف نشود.

اسماعیل حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل تغییر رای و موضع کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات دیدار تیم های فوتسال حفاری اهواز و صبای قم ضمن بیان مطلب فوق گفت: به دلیل فشردگی و حساسیت هفته‌های پایانی رقابت‌های فوتسال، هفته گذشته افتخاری سرپرست کمیته فوتسال از ما خواسته بود که رای مربوط به حوادث دیدار تیم های فوتسال صبا و حفاری را به دلیل نیمه تمام ماندن آن بازی هرچه سریعتر اعلام کنیم.

وی در همین خصوص افزود: با توجه به فوریت موضوع همکارانم در غیاب من که در تهران حضور نداشتم، براساس گزارشات و مستندات موجود به این پرونده رسیدگی کرده و اعلام رای کردند. پس از اعتراض مسئولان باشگاه صبای قم به رای صادره، فیلم بازی و حوادث رخ داده در آن را مجددا بازبینی کردیم و گزارش داور را به دقت مورد بررسی قرار دادیم که این بار شواهد نشان داد پرتاب شیی از طرف نیمکت تیم صبا، مانع از باز شدن دروازه این تیم توسط بازیکن تیم حفاری و ایجاد وقفه در بازی شده بود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: پس از وقفه طولانی، با دستور داور بازی ادامه پیدا کرد و تا 30 ثانیه به پایان زمان قانونی، بازی جریان داشت تا اینکه بازیکنان تیم حفاری به بهانه حضور هواداران تیم صبا درون زمین و نداشتن امنیت بازی را قطع و زمین مسابقه را ترک کردند. با توجه به ادعای مسئولان حفاری، فیلم‌هایی که در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت نشان داد، تنها 3 یا 4 هوادار تیم صبا وارد زمین شده بودند که آنها به خارج از زمین هدایت شدند. ضمن اینکه آنها به تقاضای داور مبنی بر ادامه بازی توجهی نکرده و آن را نیمه تمام گذاشتند.

وی افزود: اگرچه مقصر ابتدایی این جریانات صبایی‌ها بودند و آنها با انجام حرکتی زشت باعث وقفه طولانی مدت بازی شدند اما گزارش داور نشان می‌دهد که در دقایق پایانی بازی این بازیکنان تیم حفاری بودند که به بهانه نداشتن امنیت از دستور داور برای ادامه بازی امتناع کردند و باعث شدند بازی نیمه تمام به پایان برسد. اگر در گزارش داور قید شده بود که به دلیل نبود امنیت بازی نیمه تمام به پایان رسیده، قطعا ما رای دیگری می‌دادیم اما همانطور که گفتم واقعیت چیز دیگری است و رای جدید که صادر شد، عادلانه است.

حسن‌زاده با بیان اینکه رای صادر شده در خصوص پیروزی 3 بر صفر تیم فوتسال صبای قم تغییر نخواهد کرد، یادآور شد: البته هنوز این پرونده باز است و به تخلف صبایی‌ها برای جلوگیری از گل‌زنی بازیکن تیم حفاری با پرتاب یک شی و قطع طولانی مدت بازی رسیدگی می‌کنیم و در این خصوص در اوایل سال آینده رای متناسب با تخلف صورت گرفته را صادر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد دیگری که به آن رسیدگی می‌کنیم، این است که در گزارش داور یک بازیکن نیمکت نشین تیم صبا به نام ایازی، به عنوان پرتاب کننده شی و بازیکن متخلفی که باعث وقفه بازی شده، معرفی شده است، در حالی که فیلم بازی نشان می‌دهد بازیکن متخلف فرد دیگری بوده است.

رئیس کمیته انضباطی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا فشار و لابی مسئولان قمی باعث چرخش 180 درجه‌ای تصمیم و رای کمیته انضباطی شده، گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و تعجیل همکاران در صدور رای باعث شد مشکلاتی در این زمینه بوجود آید که خوشبختانه این بار با دقت، مستندات و شواهد بیشتری پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت تا عدالت رعایت شده و در حق تیم صبا اجحاف نشود.

کد خبر 2006541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha