گزارش خبری تصویری/

مشارکت تروریستهایی از چچن، تونس و کوزوو در جنگ علیه ملت و نظام سوریه

مشارکت تروریستهایی از چچن، تونس و کوزوو در جنگ علیه ملت و نظام سوریه

با وجود تلاشهای گسترده رسانه های عربی و غربی برای سرپوش نهادن بر حضور گروههای تروریستی مسلح از کشورهای دیگر در سوریه، افشاگریها در این باره همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یک پایگاه خبری در تونس روز گذشته در گزارشی با اشاره به حضور تروریستهای خارجی در سوریه، اعلام کرد: در درگیریهای اخیر شهر حلب 58 تبعه عرب از جمله چند تونسی که در کنار شبه نظامیان ارتش آزاد با ارتش سوریه می جنگیدند، کشته شدند.

رسانه های تونسی همچنین از کشته شدن "ابی ماریه التونسی" از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در روز یکشنبه گذشته در حلب خبر دادند.

از سوی دیگر، "عبدالرئوف بالی" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در تونس در مقاله ای تاکید کرد: آمریکا در تلاش است با ایجاد هرج و مرج در سوریه، نفوذ از دست رفته خود را در منطقه باز یابد.

وی با اشاره به اهداف پشت پرده آمریکا از ایجاد ناآرامی در سوریه، می نویسد: واقعا بسیار عجیب است کسانی که بزرگترین نقضهای حقوق بشری در زندان ابوغریب را رقم زده اند به حامی حقوق بشر تغییر جایگاه دهند.

از سوی دیگر، روزنامه برزیلی فولیا دی سائوپائولو در گزارشی به حضور اتباع چچنی و کوزوویی در سوریه که به عضویت گروههای تروریستی درآمده اند اشاره کرد.

این روزنامه به نقل از خبرنگار خود که به منطقه مرزی ترکیه و سوریه سفر کرده، نوشت: در این مناطق عناصر مسلح از چچن و کوزوو در کنار جبهه النصره با ارتش سوریه می جنگند.

این خبرنگار تاکید می کند: علاوه بر این عناصر مسلح از کشورهایی نظیر مصر و لیبی نیز در سوریه دیده می شود.

 

کد خبر 2006700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha