۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۲۲

رسانه ها گزارش دادند:

خوشبینی اشتون درباره پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران/ بسته به روز شده ارائه شد

خوشبینی اشتون درباره پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران/ بسته به روز شده ارائه شد

رسانه های خبری با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی به روز شده غرب به ایران در قزاقستان به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پیشرفت در جریان مذاکرات در پایان این نشست پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: قدرتهای جهانی و ایران امروز سه شنبه پیشنهادات خود را در مذاکرات فشرده قزاقستان با هدف حل برنامه هسته ای این کشور و با وجود انتظارات کم برای رسیدن به توافقی در این زمینه مطرح کردند.

اولین دور مذاکرات پشت درهای بسته ساعت 8 صبح پس از نشست دوجانبه هیئت چینی و ایرانی آغاز شد.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: با یک بسته پیشنهادی به قزاقستان آمدیم و برای دستیابی به نتایج معنادار و سازنده با ایران همکاری می کنیم و در پایان این نشست شاهد پیشرفت در جریان مذاکرات خواهیم بود.

اشتون جلیلی قزاقستان

در همین حال یکی از مقامات غربی اعلام کرد: ایران باید اورانیوم غنی سازی شده خود را به میزان 20 درصد متوقف کند و تاسیسات فوردو را تعطیل کند.

رسانه های روسی همچون صدای روسیه و ریانوستی در گزارشهای خود اعلام کردند: میانجیگران بین المللی بسته پیشنهادات جدید را با هدف پیشرفت در جریان مذاکرات هسته ای ایران ارائه کردند.

"مایکل مان" سخنگوی اشتون نیز در یک کنفرانس خبری پس از آغاز مذاکرات گفت: یک پیشنهاد خوب و به روز شده را در جریان مذاکرات هسته ای ارائه کردیم و معتقدیم که این پیشنهاد اساس مذاکرات سازنده است.

وی با اشاره به احتمال ادامه مذاکرات در روز چهارشنبه گفت: هیچ کس انتظار ندارد که در مذاکرات آلماتی طرفین به توافق کامل دست یابند.

کد خبر 2006955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha