۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۲۴

برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی/ دستگیری شکارچی غیرمجاز

برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی/ دستگیری شکارچی غیرمجاز

بجنورد - خبرگزاری مهر: برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی، دستگیری شکارچی غیرمجاز و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز این استان است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری این استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.

علی كاظمی گفت: این نمایشگاه 16 تا 18 اسفند جاری، با همكاری استانداری، محیط زیست، حمل و نقل و پایانه ها، راه و شهرسازی، شهرك های صنعتی و مركز حمایت سرمایه گذاری استان برپا خواهد شد.

وی افزود: تاكنون 21 فرصت سرمایه گذاری در قالب مناطق نمونه و تاسیسات گردشگری، بازارچه صنایع دستی آماده شده است.

وی فضای برپایی این نمایشگاه را افزون بر 150 متر مربع عنوان كرد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی خراسان شمالی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تهران برگزار می شود.

45 مددجوی آزاد شده خراسان‌شمالی تسهیلات دریافت کردند

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های خراسان شمالی گفت: 45 مددجوی آزاد شده از زندان‌های این استان تسهیلات دریافت کردند.

علی ابراهیمی ارائه تسهیلات اشتغال را محور اصلی فعالیت‌های ادارات مراقبت بعد از خروج زندانیان و یکی از راه‌های کاهش تکرار جرم عنوان کرد.

وی بازپروری و جلوگیری از بازگشت مجدد، رفع مشکلات زندانی پس از آزادی، جلوگیری از هدر رفتن نیرو و هزینه‌هایی که در زندان صرف وی شده را از مهم‌ترین هدف اصلی مراکز مراقبت بعد از خروج دانست.

ابراهیمی تصریح کرد: امسال تعداد 45 نفر از مددجویان آزاد شده زندان‌های استان مبلغ 456 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که 50 درصد این مبلغ از طرف سازمان زندان‌ها و 50 درصد از محل بودجه تکلیفی بانک‌ها و مؤسسات تأمین شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا یک‌هزار و 260 مورد مشاوره شغلی، خانوادگی، فردی و تلفنی در سال 91 توسط مرکز مراقبت بعد از خروج انجام گرفت و همچنین 79 نفر برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک مهر ایران معرفی شدند.

شکارچی قوچ و پرندگان وحشی در شیروان دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شیروان موفق شدند یک نفر شکارچی متخلف را در روستای چوکانلو که مبادرت به شکار غیرقانونی در منطقه آزاد کرده بود، دستگیر کنند.

حسین آبسالان اظهار کرد: اجزای بدن دو راس قوچ وحشی و تعدادی دام و قفس مخصوص صید پرندگان وحشی از این شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: این شکارچی متخلف به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

آبسالان اظهار داشت: بحران شکار و صید غیرمجاز گونه‌های جانوری بعضا باعث انقراض نسل گونه‌های کمیاب شده و در نتیجه ایراد خسارت‌های گوناگون بالفعل و بالقوه به یک کشور را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از عموم مردم طبیعت دوست استان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی شامل شکار و صید غیرمجاز، آلودگی و تخریب محیط زیست، آتش سوزی و ... را سریعا از طریق شماره بین شهری 09695 به ادارات محیط زیست سطح استان اطلاع دهند.

کد خبر 2007210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha