۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۷

حسين پور:

مددجويان متقاضي تسهيلات در خراسان شمالي بين بانك و كميته امداد سرگردانند

مددجويان متقاضي تسهيلات در خراسان شمالي بين بانك و كميته امداد سرگردانند

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي گفت: مددجويان متقاضي دريافت تسهيلات اشتغال در اين استان بين بانك ها و كميته امداد سرگردان شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسين پور صبح چهارشنبه در نشست خبري عنوان كرد: در حال حاضر در استان 867 هزار نفري خراسان شمالي 77 هزار نفر مددجوي تحت پوشش دائم كميته امدادامام خميني(ره) بوده و داراي كد مددجويي هستند و همچنين بيش از 46 هزار نفر نيز از اقشار آسيب پذير استان از كمك هاي موردي اين نهاد استفاده مي كنند.

وي اظهار داشت: هم اكنون هفت هزار و 500 دانش آموز، هزار و 750 دانشجو، هفت هزار يتيم، 19 هزار نفر بيمه شده درمان و اقشار ديگري از مردم تحت پوشش كميته امداد استان بوده و مشمول دريافت خدمات مختلف اين نهاد شده اند.

حسين پور با بيان اينكه كميته امداد در 37 سرفصل به مددجويان ارائه خدمات مي كند، تصريح كرد: خدمات فرهنگي و آموزش مددجويان، مسكن و ساختمان مددجويان، تسهيلات اشتغال و خودكفايي، اعطاي جهيزيه و ... از جمله سرفصل هاي كميته امداد در امر خدمات رساني به محرومين جامعه است.

به گفته وي در زمينه آموزش مددجويان، كميته امداد استان با حمايت از هفت هزار و 500 دانش آموز و هزار و 750 دانشجو، آموزش بزرگسالان در قالب طرح نظام جامع آموزشي تربيتي، بهداشت، مباحث سبك زندگي و ... فعاليت مي كند.

اين مسئول اضافه كرد: همچنين در بخش بهداشت نيز در حال حاضر براي تمامي خانوارهاي مددجوي استان شناسنامه بهداشتي صادر شده كه این شناسنامه ها حاوی اطلاعات نوع بیماری احتمالی مددجویان، هزینه درمان، وضعیت بهداشتی محل زندگی و دیگر نیازمندی های بهداشتی مددجویان است.

وي اظهار داشت: در بخش مسكن و ساختمان نيز در سال هاي اخير در مجموع هشت هزار واحد مسكوني براي مددجويان كميته امداد خراسان شمالي در شهرها و روستاها احداث و تحويل داده شده است و در سفر مقام معظم رهبري به اين استان نيز ساخت 600 واحد مسكوني مددجويي با اعتبار چهار ميليارد و 200 ميليون تومان تصويب شد.

حسين پور افزود: براي احداث هر يك از واحدهاي مسكوني مصوب سفر رهبري اعتباري معادل هفت ميليون تومان در نظر گرفته شده و بر اساس برنامه اعتبارات مذكور از محل دفتر رهبري، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و كميته امداد امام خميني(ره) تامين و اين واحدها تا سال 93 افتتاح مي شود.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين در حال حاضر پرونده ساخت دو هزار واحد مسكوني مددجويي در روستاهاي استان نيز تكميل شده و به محض اعطاي سهميه و تامين اعتبار از سوي بانك ها عمليات احداث اين واحدها آغاز مي شود.

حسين پور در مورد خدمات كميته امداد خراسان شمالي در بخش خودكفايي مددجويان و اعطاي تسهيلات اشتغال نيز گفت: در سال گذشته كميته امداد استان با اعطاي 26 ميليارد تومان تسهيلات بانكي، شش هزار و 400 اشتغال پايدار براي مددجويان ايجاد كرد كه در اين زمينه نيز اين نهاد در سطح كشور و استان موفق به كسب رتبه برتر شد.

وي تصريح كرد: اما در سال جاري در مجموع 50 ميليارد تومان تسهيلات براي اعطا به مددجويان كميته امداد خراسان شمالي به منظور اشتغال زايي مصوب و سهم هر كدام از بانك ها نيز مشخص شده بود كه متاسفانه تاكنون و با گذشت بيش از 11 ماه از سال تنها شش ميليارد تومان از اين اعتبار به مددجويان ارائه شده است.

حسين پور با بيان اينكه در سال جاري مددجويان متقاضي دريافت تسهيلات اشتغال در اين استان بين بانك ها و كميته امداد سرگردان بودند، اظهار داشت: با وجود ارسال پرونده مددجويان به بانك ها، مسئولين بانكي غالبا به بهانه هاي مختلف از اعطاي تسهيلات خودداري مي كردند و به غير از بانك هاي ملي، ملت و مسكن، ساير بانك هاي استان در اين زمينه همكاري خوبي نداشتند.

کد خبر 2007470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha