۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۵۹

واشنگتن پست

آمریکا مواضع خود در قبال سوریه را تغییر می دهد/ ارسال مستقیم تسلیحات به شورشیان

آمریکا مواضع خود در قبال سوریه را تغییر می دهد/ ارسال مستقیم تسلیحات به شورشیان

یک روزنامه غربی از اقدام دولت آمریکا برای تغییر در سیاست اصلی این کشور در قبال سوریه و ارائه مستقیم کمک های تسلیحاتی به شورشیان سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزای مهر، واشنگتن پست در گزارش خود می نویسد: به موجب این تغییر سیاست، آمریکا تسلیحاتی چون خودروهای زرهی را بطور مستقیم در اختیار شورشیان سوری قرار می دهد.

علاوه بر این مورد به موجب این تغییر سیاست آمریکا حتی تروریست های سوری را تحت آموزش نظامی قرار می دهد.

درکنار این موارد آمریکا همچنان کمک های دیگر خود را که در ظاهر کمک های انسان دوستانه هستند اما در حقیقت تسلیحاتی همچون موشک های زمین به هوا را شامل می شوند به شورشیان سوری ارائه می کند.

به نوشته واشنگتن پست، دولت آمریکا تا کنون هیچ کمکی را بطور مستقیم در اختیار شورشیان سوری قرار نداده و کمک هایی که از واشنگتن برای شورشیان ارسال می شد بطور غیر مستقیم در اختیار گروه های تروریستی قرار می گرفت.

براساس این گزارش، طرح ارائه کمک مستقیم به شورشیان سوری هنوز تکمیل نشده اما با این وجود "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به کشورهای اروپایی و خاورمیانه در مورد آن با مقامات کشورهای مختلف رایزنی خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که چند روز قبل روسیه از تغییر مواضع آمریکا در مورد سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که واشنگتن دیگر بدنبال براندازی نظامی سوریه نیست.

 

 

کد خبر 2007592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha