ریچارد فالک تحقیقات بین المللی درباره شهادت عرفات جرادات را خواستار شد

ریچارد فالک تحقیقات بین المللی درباره شهادت عرفات جرادات را خواستار شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر فلسطین شب گذشته تحقیقات بین المللی درباره شهادت عرفات جرادات اسیر فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، ریچارد فالک گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر فلسطین شب گذشته تحقیقات بین المللی درباره شهادت عرفات جرادات در زندان های رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

وی در بیانیه ای با اعلام این درخواست افزود: مرگ زندانی در جریان بازجویی همواره نگران کننده است اما در این مورد به نظر می رسد نقض حقوق زندانی به یک روش و رفتار از سوی اسرائیل تبدیل شده است که بیش از هر زمان دیگر نیازمند تحقیقات خارجی است.

این استاد حقوق خاطرنشان کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد احتمالا یک تیم بین المللی متشکل از کارشناسان پزشکی قانونی برای تحقیق درباره مرگ عرفات جرادات تشکیل خواهد داد.

عرفات جرادات 30 ساله 10 روز پیش به دلیل پرتاب سنگ به خودروهای اسرائیلی در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شد و تنها 6 روز پس از بازداشت خود به دلیل شکنجه در زندان مجدو به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی ادعا کرده است وی بر اثر حمله قلبی به شهادت رسیده است اما نتایج کالبد شکافی وی توسط فلسطینی ها مرگ جرادات بر اثر شکنجه را تایید می کند.

کد خبر 2008476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha