۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۳۳

در سال جاری/

5 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی به عشایر خراسان شمالی پرداخت شد

5 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی به عشایر خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل امور عشاير خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات به عشایر این استان پرداخت شده است.

موسی الرضا شادمهر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این میزان تسهیلات در راستای بهسازی و نوسازی اماکن، خريد تراكتور، طرح هاي زراعت، باغباني، شيلات، پرورش طيور و انواع آبياري تحت فشار در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا کنون یکصد نفر از عشایر استان برای دریافت تسهیلات به بانکهای استان معرفی شده اند اظهار داشت: 30 طرح معرفی شده به بانکها تا کنون موفق به دریافت 5 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات شده و سایر افراد معرفی شده در انتظار دریافت تسهیلات باقی مانده اند.

شادمهر افزود: اجراي طرح پرواربندي دام عشاير که به صورت پايلوت در این استان اجرایی شده، افزايش توليد گوشت و رضايتمندي عشاير استان را به همراه داشته است.

وی اعتبار اجراي این طرح را 40 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: این اعتبار از محل صندوق حمايت از توسعه كشاورزي و عشاير، تامین و پرداخت شده است.

شادمهرتصریح کرد: در راستای اجرای اين طرح،  با 753خانوار عشايري قرارداد منعقد شد که تا كنون بيش از 95درصد تسهيلات اعطایی به آنان، به بانك های عامل بازپرداخت شده است.

وی یاد آور شد: بر اساس اعلام مديريت شعب بانك كشاورزي خراسان شمالی، عشاير این استان با بازپرداخت به موقع تسهيلات خود، جزو خوش حسابترين مشتريان بانك كشاورزي هستند.

خراسان شمالی حدود پنج هزار خانوار عشایری دارد.

کد خبر 2008572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha