۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۵۳

حجت الاسلام تقوی:

توجه به تولید داخلی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

توجه به تولید داخلی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: توجه به تولید داخلی لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  سید رضا تقوی عصر پنجشنبه با بیان این مطلب در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی افزود: باید با توجه به بخش تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان تحریم های دشمنان را خنثی و بستر رشد اقتصادی کشور را فراهم کرد.

وی با اشاره به امکانات و منابع صنعتی، اقتصادی و کشاورزی موجوددر کشور گفت: ایران اسلامی مملو از امکانات بالقوه ای است که باید با توجه به آنها و بالفعل کردن آنها از شرایط تحریمی که دشمنان پیش روی کشور قرار داده اند سربلند بیرون آئیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر ضرورت آگاه سازی و تنویر افكار عمومی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: باید با تقویت روحیه جهادی و پرهیز از طرح مسائل حاشیه ای ابعادمختلف اقتصاد مقاومتی را برای عموم مردم آشکار ساخت.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که دشمن در تلاش است تا با تنگ کردن عرصه اقتصادی بر مردم به اهداف شوم خود در ایران دست یابند گفت: دشمن می داند نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت توانسته 33 سال دوام یابد و به خوبی می داند تداوم این پیروزی هم در گرو حمایت مردم از آن است.

وی تاکید کرد: مسئولین باید با اندیشه ای نو کشور را از این بحران اقتصادی نجات داده و اجازه ندهند دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این همایش گفت: حرکت حکیمانه دولت می تواند نتیجه تحریم های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را برای آنها برعکس کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 33 سال گذشته اتفاق افتاده و مسئله تازه ای نیست، افزود: رمز موفقیت ایران در عبور از بحران ها حرکت مجموعه دولت در قالب برنامه ای مدون است.

وی تاکید کرد: دولت باید در قالب چارچوب و برنامه های انعطاف پذیر حرکت کنند تا مسیر رشد و ترقی کشور  بیش از پیش فراهم شود.

سیستم بانکی کیسه دولت نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سیستم بانکی کشور مجموعه ای از اعتبارات مردم است و به هیچ وجه نباید به آن به عنوان کیسه دولت نگاه کرد.

آیت الله دری نجف ابادی افزود: سیستم بانکی باید با قدرت و بدون فشارهای جانبی در کشور کار کند نه این که تحت هر عنوان پشتیان صنعت باشد.

وی ادامه داد: سیستم بانکی کشور اگر خوب کار کند می تواند موجب شکل گیری معجزه های بزرگی در کشور شود.

امام جمعه اراک گفت: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور آماده است تا با لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت درباره اقتصاد مقاومتی از استان های پیشواز در این بخش باشد.

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در استان مرکزی طی 4 سال اخیر

استاندار استان مرکزی نیز در این هماش از سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری طی چهار سال اخیر در استان مرکزی خبر داد و گفت: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در استان مرکزی طی 38 سال گذشته 24 میلیارد دلار بوده است.

علی اکبر شعبانی فرد افزود: در حال حاضر 21 شهرک صنعتی و دو هزار و 850 واحد صنعتی در استان مرکزی مشغول به کار است که فعالیت آنها بستر پویایی بخش صنعت در کشور را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در برگیرنده صنایع مادر کشور است گفت: با فعالیت چهار کارخانه الیاف مصنوعی در دلیجان بازار عربستان، کره و ژاپن در ایران و خاورمیانه تعطیل شده است.

استاندار استان مرکزی در ادامه رمز موفقیت صنعتگران داخلی را تقویت روحیه اعتماد به نفس آنها از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: امام راحل با افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان بستر رشد و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم کرد.

شعبانی فرد همچنین با اشاره به توانمندیهای صنعتی، اقتصادی و کشاورزی استان مرکزی افزود: افزایش صادرات استان مرکزی از 85 میلیون دلار در 4 سال گذشته به یک میلیارد دلار در سال 90 بیانگر این مهم است.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته میزان صادرات استان مرکزی در سال جاری به  یک میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد رسید.

استاندار مرکزی گفت: در حوزه حمل و نقل نیز استان مرکزی به اسطه قرار گرفتن در مرکز کشور خوشبختانه شاهد شکل گرفتن حمل و نقل ترکیبی است که این مهم بستر دسترسی استان به استانهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی را آسانتر می کند.

 

کد خبر 2008642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha