۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۱۶

معاون وزیر صنعت به مهر اعلام کرد:

شرایط جدید بازپرداخت تسهیلات ارزی تولیدکنندگان/ کاهش تعرفه واردات خودرو به 10 درصد تکذیب شد

شرایط جدید بازپرداخت تسهیلات ارزی تولیدکنندگان/ کاهش تعرفه واردات خودرو به 10 درصد تکذیب شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم امروز جلسه کارگروه حمایت از تولید که با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد، برای بازپرداخت تسهیلات ارزی تولیدکنندگان خبرداد و گفت: هیچ بحثی در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو به 10 درصد در این جلسه مطرح نشد.

سیدعلیرضا شجاعی در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات بیشتر جلسه امروز یکشنبه کارگروه حمایت از تولید که با حضور رئیس‌جمهور در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده بود، گفت: در این جلسه هیچ بحثی در ارتباط با تعرفه واردات خودرو و کاهش آن به ده درصد صورت نگرفته است، حتی رئیس‌جمهور وارد مباحث قیمتی خودرو نیز نشد و کار را به توافق شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این جلسه مقرر شد تا تسهیلات ریالی و ارزی مورد نیاز خودروسازان تامین شود که بر این اساس، قرار است که تسهیلات ارزی مورد نیاز صنایع بزرگ از جمله خودروسازان از طریق مرکز مبادلات ارزی و با همکاری صندوق توسعه ملی تامین شود، ضمن اینکه بانک مرکزی نیز برای ارایه تسهیلات ریالی به خودروسازان تلاش مجدانه‌ای انجام دهد.

وی از تصمیم دیگر کارگروه حمایت از تولید برای بازپرداخت تسهیلات ارزی تولیدکنندگان خبرداد و گفت: با  توجه به اینکه مقرر شده تا تسهیلات ارزی دریافتی از سوی تولیدکنندگان به نرخ مبادلاتی بازپرداخت شود، در این جلسه به دستور رئیس‎‌جمهور مقرر شد تا بسته به نوع و رشته صنعتی واحدهای تولیدی و نیز میزان سرمایه گذاری آنها، بازپرداخت تسهیلات ارزی از حساب ذخیره ارزی، در مدت زمان طولانی تری صورت گیرد.

جلسه کارگروه حمایت از تولید و کارگروه کنترل بازار، از ساعت 7 صبح امروز در محل وزارت بازرگانی سابق و با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌جمهور، مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد و دقایقی قبل به کار خود پایان داد.

کد خبر 2010337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha