۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۲

احمدی‌نژاد در وزارت صنعت:

پایان دوران سوءاستفاده‌های اقتصادی/ حق مردم را از حلقوم سوء‌استفاده كنندگان بیرون می‌آورم

پایان دوران سوءاستفاده‌های اقتصادی/ حق مردم را از حلقوم سوء‌استفاده كنندگان بیرون می‌آورم

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه دشمن براي اينكه از زهر ناجوانمردي خود عليه ملت ايران بكاهد، قصد دارد عامل برخي نوسان قيمتها را از ناحيه داخل كشور مطرح كند، گفت: دوران سوء استفاده‌ها به پايان رسيده و به فضل الهي حق مردم از حلقوم سوء استفاده كنندگان بيرون خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (يكشنبه) در كارگروه تنظيم بازار كالاهاي اساسي با اشاره به ضرورت كنترل و نظارت بيش از گذشته بر قيمتها و نحوه توزيع كالاهاي مورد نياز مردم به ويژه در ايام پاياني سال گفت: بايد از تمام ظرفيت‌هاي كشور براي عرضه كالاهاي مورد نياز مردم با قیمت مناسب و مقابله با سوء استفاده‌ها و تخلفات استفاده كرد.

وی با تاكيد بر اينكه بايد با تمام روحيه وارد ميدان شده و همه توان خود را در راستاي حمايت از مصرف‌كنندگان و كنترل تخلفات بسيج كنيم، اظهار داشت: بايد آستين‌ها را بالا زده و دقيق و هماهنگ در جهت كنترل بازار و ايجاد شرايطي مناسب و مطلوب براي مردم حركت كنيم.

رئيس جمهور تصريح كرد: دشمن براي اينكه از زهر ناجوانمردي خود عليه ملت ايران بكاهد، قصد دارد عامل برخي نوسان قيمتها را از ناحيه داخل كشور مطرح كند كه در چنين شرايطي اگر كسي در داخل كشور در مسير نقشه دشمن حركت نمايد، مطمئناً از اين ملت نيست.

احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم همدلي و همكاري ميان مسئولان مرتبط با تنظيم بازار، خاطرنشان كرد: دوران سوء استفاده‌ها به پايان رسيده و به فضل الهي حق مردم از حلقوم سوء استفاده كنندگان بيرون خواهد آمد.

وي تصريح كرد: بدون ترديد با همدلي و همراهي مردم و مسئولين، دشمنان نيز تاثير اقدامات و فشارهاي خود را عليه ملت ايران به گور خواهند برد

احمدي‌نژاد همچنين برگزاري نمايشگاه‌هاي عرضه محصولات در سراسر كشور را در ايام پاياني سال، اقدامي بسيار مناسب در راستاي ارائه كالاهاي مورد نياز به مردم دانست.

در جلسه كارگروه تنظيم بازار كالاهاي اساسي مقرر شد تا از ظرفيت بخش خصوصي و تشكل‌ها در تامين و توزيع كالاها استفاده شود. همچنين مقرر شد منابعي از صندوق توسعه ملي براي حوزه دام و دامپروري به منظور اصلاح نژاد دام‌هاي كشور تامين شود.

در اين جلسه بنا شد تا با طرحي ويژه‌ و عملياتي توسط سازمان حمايت از مصرف كنندگان، تعزيرات حكومتي و شوراي اصناف براي بازرسي در خصوص كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم در ايام پاياني سال اقدام شود كه بر اساس آن قرار است كنترل‌ها از مبادي و سرچشمه‌ها بوده و تنها متوجه كف بازار و اصناف نباشد.

اعضاي كارگروه تنظيم بازار همچنين مقرر كردند تا كنترل‌هايي در خصوص برخي كالاهاي اساسي ذخيره شده كه قرار است به صورت عام و همگاني توزيع شود، انجام شود تا اين كالاها كه با ارز مرجع وارد كشور مي‌شوند از طريق شبكه‌هاي خاص مانند تعاوني‌هاي كارگري و كارمندي به دست مصرف كنندگان برسد.

كارگروه تنظيم بازار كالاهاي اساسي پيش از ظهر امروز (يكشنبه) به رياست دكتر محمود احمدي نژاد با هدف كنترل قيمت كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم در ايام پاياني سال و اتخاذ تصميماتي براي تسهيل در زمينه ارائه كالاهاي مورد نياز به مردم در وزارت صنعت ،معدن و تجارت برگزار شد.‌

مصوبات کارگروه حمایت از تولید

رئيس جمهور همچنین در کارگروه حمایت از تولید با تأكيد بر لزوم اتخاذ تصميمات مناسب با هدف ايجاد شرايط مطلوب و رونق بخش هاي مختلف توليد اظهار داشت: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي و تصميم گيري شود كه توليد كشور روي پاي خود بايستد و تسهيلات و يارانه اعطايي به اين بخش نيز، امتيازي براي تقويت و رونق هرچه بيشتر توليد و در نتيجه تامين نيازهاي جامعه باشد.

احمدي‌نژاد، ضرورت رفع ريشه اي تمام موانع و مشكلات عرصه توليد را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مسئوليت امروز ما اين است كه با اتخاذ راهكارهاي مناسب و راهگشا اجازه ندهيم كه توليد كشور با مشكل مواجه شود و به واسطه آن دشمنان ملت ايران بر تأثيرگذاري اقدامات خود اميدوار شوند.

رئيس جمهور گفت: كارگروه حمايت از توليد بايد با تشويق و ترغيب بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي در جهت تسهيل شرايط براي فعاليت مطلوب توليدكنندگان تلاش كند.

وي تصريح كرد :بايد فرايند واردات كالاهاي واسطه اي و سرمايه اي تسهيل گردد تا بدين وسيله بخش توليد از رونق بشتري برخوردار گردد.

 احمدي‌نژاد اظهار داشت: به فضل الهي ملت ايران با تلاش مسئولان و همكاري ومشاركت توليدكنندگان از شرايط كنوني عبور كرده و قوي‌تر و پرتوان تر از گذشته به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهند داد.

رئيس جمهور در اين جلسه همچنين بر تسهيل در تأمين تسهيلات و ارز مورد نياز توليدكنندگان تأكيد كرد.

در اين جلسه كه به منظور بررسي وضعيت، توليد و اتخاذ راهكارهاي برون‌رفت از آنها تشكيل شده بود، گزارشي از روند فعاليت‌ها در بخش‌ توليد و جايگاه توليدات كشور در بازارهاي جهاني، ارزش توليدات محصولات صنعتي، روند توليد سالانه محصولات مهم، ميزان واردات كالاهاي سرمايه‌اي و واسطه‌اي، چگونگي اعطاي تسهيلات و روند تكميل طرح‌هاي سرمايه‌گذاري كشور ارائه شد.

همچنين در اين جلسه پيشنهاداتي در خصوص اصلاح مصوبه و تخصيص مابقي منابع صيانت از توليد، تسهيل در باز پرداخت تسهيلات حساب ذخيره ارزي، تأمين ارز مورد نياز مواد اوليه و واسطه‌اي واحدهاي بزرگ توليدي از طريق بانك مركزي، تخصيص كامل طرح‌هاي تملك سرمايه‌اي وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تأمين كمك‌هاي فني اعتباري، توسعه صنعتي و تأمين فناوري‌هاي مورد نياز صنايع، تأمين منابع صندوق حمايت از توليدات صنعتي و يكپارچه‌سازي و تبادل اطلاعات بين تمام دستگاه‌هاي اقتصادي كشور از طريق شناسه كسب و كار ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برخي از مصوبات كارگروه توليد به شرح زير است:

1- تصويب پرداخت 100 ميليارد تومان در قالب طرح صيانت از توليد با هدف كمك به واحدهايي كه با مشكل مواجه شده اند ، براي توزيع به استان‌هاي كشور

2- تصويب پرداخت تسهيلات ارزي و ريالي جهت اتمام طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي بالا (مهر ماندگار به تعداد 188 طرح و بيش از 4 هزار پروژه نيمه تمام در حوزه صنعت و معدن)

3- دستور پرداخت ارز مبادلاتي براي تأمين مواد اوليه و ملزومات مورد نياز توليد براي توليدكنندگان و واحدهاي بزرگ صنعتي

4- تامين تسهيلات ريالي مورد نياز خودروسازي از طريق بانك مركزي و نيز تامين تسهيلات ارزي از محل ارز مبادله اي به ميزان وثيقه اي كه واحد هاي توليدي نزد بانك مركزي قرار مي دهند.

5- سرعت بخشي به پرداخت تسهيلات ريالي صندوق توسعه ملي به واحدهاي توليدي معرفي شده

6- اجازه طولاني‌تر كردن بازپرداخت تسهيلات ارزي واحدهاي توليدي كه جهت سرمايه‌گذاري خود از منابع حساب ذخيره ارزي استفاده كرده‌اند (بسته به نوع و رشته صنعتي و ميزان سرمايه‌گذاري)

7- دستور تخصيص و پرداخت 40 ميليارد تومان جهت تقويت صندوق حمايت از توليدات صنفي.

کد خبر 2010533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha