۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۱۲

ذوالفقاری بیان کرد:

طرح هادي روستايي مهمترين ابزار مديريت توسعه روستايي است

طرح هادي روستايي مهمترين ابزار مديريت توسعه روستايي است

رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: طرح هادي روستايي مهمترين ابزار مديريت توسعه روستايي در کشور است بنابراین باید به این مهم توجهی ویژه شود.

به گزارش خبرنگارمهر، سیاوش ذوالفقاری ظهر امروز در بازدید از طرح های هادی روستایی در استان افزود: اجراي این طرح به منزله يک مداخله کالبدي، روستاها را از ابعاد مختلف اعم از زيست محيطي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و مديريتي - نهادي متاثر ساخته، دستخوش تغيير و تحول کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: رويکرد حاکم بر طرح هادي بر اين نکته تاکيد دارد که با ارتقاي سطح کيفي ساختار کالبدي، ساختار اجتماعي و اقتصادي روستاهاي کشور نيز متحول و از اين راه زمينه هاي توسعه روستايي فراهم مي شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: اجراي طرح هادي روستايي بر توسعه اشتغال، ميزان سرمايه گذاري، ميزان درآمد روستائيان، بهره برداري از زمين تاثير مطلوب می گذارد.

وی در ادامه طرحهای هادی را مهمترين قسمت برنامه ريزي براي توسعه و پيشرفت يك روستا به ویژه توسعه پايدار در حوزه روستايي دانست و افزود: برنامه ريزي براي توسعه در هر كشور بايد از حوزه روستايي آن كشور شروع شود زيرا روستاها و عملكرد بهينه آنها در بسياري جهات به خصوص توليد ناخالص ملي بسيار حائز اهميت هستند.

ذوالفقاری با اعلام اینکه طرحهای هادی بستر برنامه ريزي براي روستاها در كشور هستند، اظهارداشت: اگر اجراي طرح هادي در حوزه روستايي با برنامه ريزي درست و اصولي انجام شود پيشرفت روستاها سريع تر بوده و دستیابی به اهداف مورد پيش بيني در طرحهاي هادي نیز قابل دسترس مي شود.

 وی مهمترين قسمت طرح هادي را برنامه ريزي كالبدي روستا، ارائه راهكارهاي بهينه سازي بافت روستا، ارائه شيوه ها و اصول صحيح اجراي ساختمان ها در روستا دانست و  یادآورشد: با توجه به زلزله خيز بودن اكثر مناطق ايران و وجود بلاياي طبيعي بسيار، فرسوده و ناكارآمد بودن اكثر بافت هاي روستايي، عدم استفاده بهينه از مصالح جديد ساخت و ساز در ساختمان هاي روستاها و غیره مقوله ساخت و ساز در اين حوزه اهميت دوچندان پيدا مي كند.

کد خبر 2010604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha