۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۵۵

قنبری خبر داد:

آمادگی مراکز اورژانس برای چهارشنبه آخر سال/ درمانگاه چشم به طور ویژه فعال است

آمادگی مراکز اورژانس برای چهارشنبه آخر سال/ درمانگاه چشم به طور ویژه فعال است

اراک - خبرگزاری مهر: رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان مرکزی از اعلام آمادگی این مرکز در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: با توجه به مصدومیت چشم بیماران در سال گذشته امسال بخش درمانگاه چشم به طور ویژه در آن روز فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر ، قنبر فراهانی ظهر روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه افزود: در چهارشنبه آخر سال پارسال 54 مورد مصدوم در استان بوده است که بیشترین صدمات از ناحیه چشم و صورت بود، بنابراین امسال بخش درمانگاه چشم به طور ویژه در آن روز فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: این تعداد مصدوم همگی به صورت سرپایی در محل حادثه و یا درمانگاه ها و بیمارستان ها درمان شدند و مورد بستری نداشتیم که نشان از رعایت اصول ایمنی از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصدومان مرد هستند، اظهار کرد: مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان امسال برای این روز از 12 ظهر روز چهارشنبه سوری تا فردا صبح آن آماده باش است.

فراهانی ادامه داد: 250 نیروی مرکز فوریت ها در کنار نیروهای بیمارستانی در این روزخدمت دهی میکنند

وی در خصوص ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: کار  این ستاد از 26 اسفند 91 آغاز و تا 17 فروردین 92 ادامه دارد.

رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان مرکزی با بیان اینکه در برخی حوزه ها نظارت هایشان را زودتر آغاز کنند تصریح کرد: سه کمیته بهداشت با مسئولیت مرکز بهداشت، کمیته درمان با مسئولیت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی برای این ستاد تعریف شده است.

قنبری با بیان اینکه 13 بیمارستان دولتی و پنج بیمارستان خصوصی استان، در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند، افزود: علاوه بر این در نوروز 92، تعدا 71 آزمایشگاه تشخیص طبی، 46 مرکز فیزیوتراپی ، یک مرکز پزشکی هسته ای ، 15 زایشگاه، یک مرکز جراحی محدود سرپایی، پنج درمانگاه تخصصی، 2 مرکز مشاوره و خدمات مامایی هشت مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی، سه مرکز سی تی اسکن دولتی ، هشت داروخانه دولتنی و هشت داروخانه خصوصی، 781 مطب پزشک،19  پایگاه امداد 115 شهری ، 23 پایگاه امداد 115 جاده ای و سه کمپ نوروزی در خدمت هم استانی ها و مسافرین نوروزی هستند.

وی ادامه داد: در این ایام، 54 تخت آی سی یو ، 18تخت ان آی سی یو، 68 تخت سی سی یو و 25 تخت  پست سی سی یو در بیمارستان های استان دایر است.

رییس ستاد تسهیلات نوروزی تعداد ناظرین ستاد تسهیلات نوروزی سلامت استان را 22 نفر عنوان و تصریح کرد: 90 ناظر نیز بر بخش بهداشت محیط در این ایام نظارت دارند.

وی گفت:  هم استانی ها و مسافران نوروزی در صورت برخورد با مشکل یا ارائه انتقاد و پیشنهاد در این ایام، می توانند با شماره تلفن های 3686440 و 1490 تماس بگیرند.

کد خبر 2010683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha