۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۱۰

یکی از بزرگترین ناشران خارجی طلبکار در نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد

یکی از بزرگترین ناشران خارجی طلبکار در نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد

انتشارات «جان وایلی و سانز» به رغم طلب 1.3 میلیون یورویی از نمایشگاه کتاب تهران، در دوره بیست و ششم این رویداد بین‌المللی نیر حضور دارد.

مهدی عمران‌لو نماینده رسمی انتشارات «جان وایلی و سانز» در ایران و خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام پرداخت نشدن طلب این ناشر آمریکایی از دور‌ه‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم نمایشگاه کتاب تهران گفت: انتشارات «جان وایلی و سانز» در نمایشگاه بیست و ششم کتاب تهران حضور دارد، اما با توجه به نبود سالن ارزی در این دوره، حضور این ناشر هم طبیعتاً محدود است.

وی که مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان و از مجریان بخش ثبت نام ناشران خارجی در نمایشگاه آتی کتاب تهران نیز هست، افزود: ما به عنوان نماینده جان وایلی، همه کتاب‌های تازه و چاپ اول این ناشر را به نمایشگاه کتاب تهران خواهیم آورد.

حضور انتشارات «جان وایلی و سانز» به همراه بیش از 20 ناشر زیرمجموعه‌اش در نمایشگاه آتی کتاب تهران در حالی قطعی شده است که این ناشر بزرگ آمریکایی از نمایشگاه بیست و چهارم حدود 260 تا 270 هزار یورو و از نمایشگاه بیست و پنجم هم یک میلیون یورو طلب دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

عمران‌لو ضمن اشاره به تلاش مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تسویه حساب با ناشران خارجی طلبکار از نمایشگاه کتاب تهران، در عین حال گفت: این کار اکنون از عهده وزارت ارشاد خارج شده و باید یک خروجی مشخص از بانک مرکزی و بانک ملت به دست بیاید و امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

به گفته این مقام مسئول در ثبت نام ناشران خارجی در نمایشگاه آتی کتاب تهران مهلت برای این کار تا 20 فروردین 1392 است.

«انتشارات جان وایلی و سانز» سال 1807 در نیویورک تاسیس شد و شعبه مرکزی آن هم اکنون در نیوجرسی است، اما در بسیاری از شهرهای مهم جهان، دفتر نمایندگی دارد. این موسسه انتشاراتی به صورت تخصصی در حوزه تولید و فروش جهانی کتاب‌های دانشگاهی فعالیت می‌کند و از این طریق درآمد قابل توجهی به دست می‌آورد. به عنوان مثال جان وایلی که شمار کارکنانش در سال 2005 حدود 60 هزار نفر بود، در پایان سال 2006 بیش از 1.2 میلیارد دلار درآمد داشته است.

کد خبر 2010699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha