۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۰۶

جمیری عنوان کرد:

کمک به هم‌نوع جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ملی و فرهنگ دینی ما دارد

کمک به هم‌نوع جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ملی و فرهنگ دینی ما دارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمک به هم‌نوع در فرهنگ ملی و فرهنگ دینی ما جای دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری یکشنبه شب در همایش تجلیل از خیرین کمک به بیماران کلیوی در بوشهر اظهار داشت: کمک به بیماران کلیوی توفیق بسیار بزرگی است برای کسانی که در مسیر کاهش رنج دیگران نقش انسانی خود را ایفا می‌کنند و این توفیق نصیب همگان نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی ما با فرهنگ غنی و دیرینه ملی و اعتقادی و دینی که دارد، قطعا اگر همه کسانی که درد صاحبان درد را احساس می‌کنند وارد میدان شوند و به وظیفه خود عمل کنند، صاحب درد و رنجی نباید پیدا شود.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ما توجه به دردمندان را هم در فرهنگ ملی و ادبیات خود و هم در فرهنگ دینی و اعتقادی اسلام عزیز دارند و توجه به کاهش درد و رنج دیگران را یکی از وظایف مهم و ارزشمند خود قلمداد می‌کنند.

وی ادامه داد: با پیشینه فرهنگی و ملی باید با برنامه‌ریزی مناسب و با تلاش و کوشش در راستای کاهش رنج و درد دیگران تلاش مضاعف داشته باشیم و از این فرصت استفاده کنیم.

جمیری ادامه داد: شعر "بنی‌آدم اعضای یک پیکردند" در ادبیات و فرهنگ ما جای دارد و مردم ما نیز مانند اعضای یک بدن که وقتی عضوی به درد می‌آید بقیه عضوها نیز این درد را حس می‌کنند، مردم ما نیز وقتی کسی دردی دارد، آن درد را درد خود می‌دانند و به او کمک می‌کنند.

وی اذعان داشت: در فرهنگ دینی ما اینچنین است که اگر یک انسان را حیات بخشیدید مانند این است که جمع انسان‌ها را حیات بخشیده‌اید و این هم در زندگی معنوی و هم در زندگی مادی ما تاثیرگذار است.

جامعیت انسان در استفاده صحیح از توانمندی‌ها است

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: فردی که دچار نارسایی کلیوی است و حیاتش به کمک خیری دارد که به حیاتش کمک کند و بتواند به عنوان فردی مفید برای جامعه خدمت کند و نقش خود را در اعتلای جامعه ایفا کند، کسی که به او کمک می‌کند و به او حیات می‌بخشد، و او در ادامه حیاتش منشا خیر باشد مصداق شخصی است که جمعی را حیات بخشیده است.

وی افزود: انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید تلاش کند تا بتواند خصوصیات و صفات خدایی را زندگی خود منطبق کند و آنگونه به دیگران کمک کند و برای رفع درد و رنج دیگران به گونه‌ای تلاش کند که خداوند متعال از او خواسته است.

جمیری اظهار داشت: انسان موجود جامعی است و جامعیت او به این است که هر جا توانی دارد، آن را در جهت صحیح استفاده کند و برای رفع مشکلات دیگران توان خود را استفاده کند.

وی ادامه داد: افرادی که برای کمک به دیگران وارد میدان می‌شوند، کسانی هستند که توانسته در این بعد صفاتی که خداوند دارد را در وجود خودش متجلی کند.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: با تمام وجود آماده خدمت به این انجمن و بیماران کلیوی هستیم و به عنوان یک خدمت گذار با کمال افتخار برای خدمت آماده هستیم.

کد خبر 2010845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha