۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲

آیت الله دری نجف آبادی:

توجه به فرهنگ حکیمانه و عزت آفرین اقتصاد را رشد می دهد

توجه به فرهنگ حکیمانه و عزت آفرین اقتصاد را رشد می دهد

اراک-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اقتصاد متاثر از فرهنگ دانست گفت: اگر فرهنگ حکیمانه و عزت آفرین باشد در سایه این فرهنگ اقتصاد نیز رشد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ شامگاه یکشنبه در در دیدار با مدیر کل و پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی  به مناسبت گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و 14 اسفند سالروز تاسیس این نهاد مقدس به فرمان امام اقتصاد را یکی از ابعاد استقلال جامعه عنوان کرد و افزود: برای گسترش فرهنگ٬ اقتصاد یکی از ابعاد استقلال جامعه است.

فرهنگ سازی و حرکت مردم به سوی فرهنگ متعالی دینی اولویت کار پیامبران

امام جمعه اراک ادامه داد: پیامبران حرف اولشان فرهنگ و فرهنگ سازی و حرکت مردم به سوی فرهنگ متعالی دینی و اسلامی بود و امام خمینی(ره) نیز با همین اصل حرکت خود را آغاز کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می خواست ملت ما اعتماد به نفس و اتکال به خدا داشته باشند و روحیه عزت خواهی و عزت مندی در آنان بارور شده و در مقابل دشمنان اسلام و قرآن ایستادگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) استقلال و عظمت ایران اسلامی را در شعار استقلال٬ آزادی٬ جمهوری اسلامی به مردم نشان دادند.

همه چالش ها با وجود ایمان و اتکال به خداوند پشت سر گذاشته می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اگر فرهنگ٬ ایمان٬ معنویت و اتکال به خدا در ملتی نهادینه شود می توانند تمام چالش ها را پشت سر گذاشته و به استقلال برسند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد اگر می خواهد فقرزدایی کند راهش فرهنگ سازی است و باید فرهنگ عزتمندی٬ قناعت٬ دوری از اصراف و استقلال را در آنان بپروراند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تصریح کرد: ایجاد اشتغال٬ ترقیب نوجوانان و جوانان برای تحصیل علم و دانش و حرکت به سمت پیشرفت از جمله راه های موفقیت انسان و دستیابی به هر آنچه نیازش را رفع می کند.
 

کد خبر 2010899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha