۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶

پرونده دومین جایزه کتاب سال مهر پایان هفته بسته می‌شود

پرونده دومین جایزه کتاب سال مهر پایان هفته بسته می‌شود

مراسم اختتامیه دومین جایزه کتاب سال مهر با معرفی برگزیدگان و تقدیر از آتوسا صالحی روز پنجشنبه 17 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال مهر روز پنجشنبه 17 اسفند در محل موسسه خیریه مهر طه بنیانگذار این جایزه برگزار خواهد شد. این جایزه با هدف تشویق و ترغیب دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست این موسسه به کتابخوانی و اعلام نظرشان درباره کتاب‌های مطالعه شده راه‌اندازی شد و قرار است به مرور توسعه پیدا کند.

دوره اول این جایزه سال گذشته برگزار شد و «کبوتر سفید کنار آینه» اثر احمدرضا احمدی، «اولین روز تابستان» اثر سیامک گلشیری و «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» اثر جمشید خانیان کتاب‌هایی بودند که در بخش تالیف و تولید این جایزه توسط این دختران انتخاب شدند. «جادوگر بیکار» با ترجمه مهناز صدری، «مسافرخانه ‌ماه نصفه» با ترجمه نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور و «سفر جادویی پنج خواهر» با ترجمه پروین علی‌پور هم از کتاب‌هایی بودند که در بخش ترجمه برگزیده شدند. سال گذشته همچنین از فرهاد حسن‌زاده به عنوان یکی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان تقدیر شد.

دومین دوره این جایزه با مشارکت موسسه‌های حمایت از کار کودکان «شکوفا» و «کوشا» با موسسه مهر طه و با دبیری محبوبه نجف‌خانی برگزار شد. نشست خبری این دوره نیز چندی پیش در محل موسسه مهر طه برگزار شد و سیاست‌های این جایزه توسط دبیر و برگزیدگانش تشریح شد. مراسم پایانی این دوره از این جایزه هم با معرفی 3 کتاب برگزیده در حوزه ترجمه و یک اثر در بخش تالیف و تولید برگزار خواهد شد. این تعداد برگزیده از میان 74 کتاب کودک و نوجوان توسط 30 نفر دختران و پسران بی‌سرپرست، بدسرپرست و کودکان کار انتخاب شدند.

در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال مهر تعدادی از نویسنده‌های آثار و نمایندگان ناشرانی که کتاب‌هایشان در این جشنواره داوری شد، حضور خواهند داشت. قرار است طبق برنامه سابق این جایزه، از یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان نیز تقدیر به عمل بیاید که امسال در این بخش از آتوسا صالحی تقدیر خواهد شد.

مراسم اختتامیه این دوره از جایزه کتاب سال مهر طه، روز پنجشنبه 17 اسفند از ساعت 15 تا 17 در محل موسسه مهر طه به نشانی خيابان ولی عصر، نرسيده به خیابان استاد مطهری، کوچه مجلسی، شماره 27 برگزار خواهد شد.

کد خبر 2011244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha