۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۲

موسسه مهر طه برای مطالعه دختران نوجوان کتابخانه می‌سازد

موسسه مهر طه برای مطالعه دختران نوجوان کتابخانه می‌سازد

موسسه خیریه مهر طه برای مطالعه دختران تحت سرپرستی خود و همچنین دختران نوجوان خانواده‌های نیازمند، در نظر دارد یک کتابخانه احداث کند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه خیریه مهر طه که از دختران نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌کند و تاکنون دو دوره از جایزه کتاب سال مهر را با داوری همین دختران برگزار کرده است، در نظر دارد در سال 92 با تمرکز بیشتر بر آموزش، کودکان دختر بیشتری را زیر پوشش و حمایت قرار دهد.

افزایش آگاهی دختران از طریق دسترسی به امکانات  آموزشی، یکی از اهدافی است که این موسسه دنبال می‌کند و برای دستیابی به این هدف در نظر دارد فضایی فرهنگی برای آموزش دختران نوجوان فراهم کند.

مسئولان این موسسه می‌گویند: متاسفانه عدم دسترسی به فضای فیزیکی مناسب برای مطالعه و آموزش یکی ازمعضلات کودکان موسسه است. دخترانی که به مطالعه علاقه‌‌مند هستند، اغلب مجبورند به خاطر رعایت قانون ساعت خاموشی و رعایت حال بقیه هم اتاقی‌هایشان ساعت مطالعه خود را محدود به زمان‌هایی خاص کنند. همچنین عدم دسترسی فرزندان مهرطه به اتاق مطالعه اغلب باعث افت تحصیلی آنها در مقطع دبیرستان شده است، یعنی مقطعی که فرزندان نیاز بیشتری به مطالعه و تمرکز دارند.

به این ترتیب این موسسه تصمیم گرفته است، یکی از اتاق‌های اداری ساختمان لارستان را برای مطالعه به‌ویژه در شب‌های امتحان و برگزاری کلاس‌های آموزشی دختران مهر طه و فرزندان خانواده‌های نیازمند تجهیز کند. مهر طه همچنین امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای دختران این موسسه و فرزندان خانواده‌های تحت پوشش را در این فضا خواهد داشت. متراژ اتاق مورد نظر برای احداث کتابخانه، حدود 24 متر است و تصمیم گرفته شده تا دورتادور آن قفسه‌های کتاب قرار داده شود.

موسسه مهر طه اظهار امیدواری کرده است تا این طرح نیز مانند طرح جایزه کتاب سال مهر، با استقبال خیرین و مشارکت شهروندان همراه شود.

 

کد خبر 2072337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha