۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۲۸

وزیر ورزش و جوانان:

دلیلی نداشت اساسنامه کمیته المپیک اصلاح شود/ حرف‌های بچگانه نزنید!

دلیلی نداشت اساسنامه کمیته المپیک اصلاح شود/ حرف‌های بچگانه نزنید!

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه کاش مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به تعویق نمی‌افتاد، گفت: دلیلی نداشت که بخواهیم اساسنامه این کمیته را اصلاح کنیم!

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در نشست مشورتی کمیته ملی المپیک که عصر امروز برگزار شد با بیان اینکه ما یک کشور متمدن و پیشرفته در منطقه هستیم اظهار داشت: ای کاش مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به تعویق نمی افتاد. اصلا دلیلی نداشت که بخواهیم اساسنامه را اصلاح کنیم ولی دوستان خیلی در این راستا زحمت کشیدند. البته ایرادات انشایی مورد خاصی نبود که بخواهد اینقدر تعویق رخ بدهد اما ای کاش این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اداره کردن هر جایی مشکل است و باید قبول کرد که ورزش هم دشواری‌های خاص خود را دارد. روشن است مجامع جهانی جلساتی تشکیل می‌دهند و در خصوص مسائل مختلف تصمیم گیری می‌کنند. در مجامع جهانی قانون به صورت کلی است ولی نمی‌توان تمام فرهنگ‌های کشورهای مختلف را در یک اساسنامه مشترک جا داد. البته ما باید با توجه به فرهنگ خودمان با اساسنامه جهانی هماهنگی داشته باشیم. با این حال نباید این اجازه را بدهیم که آنها در مسائل جزئی ورود پیدا کنند.

عباسی افزود: بخشی از مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر در ورزش رخ می‌دهد نشات گرفته از اطلاعاتی است که از داخل کشور به بیرون ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در داخل کشور دعوایی نداریم و مطمئنا با دعوا مشکلات رفع نمی‌شود تاکید کرد: باید با تعامل مشکلات موجود را رفع کنیم. وزارت ورزش یک دستگاه سیاست گذار است و اصلا با کسی مشکلی ندارد. گاهی ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد ولی این به معنای مشکل نیست.

عباسی با اشاره به دیدار خود با روسای فدراسیون‌های جهانی خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها صحبتهایی رد و بدل شد که اکثر روسا هم به این موضوع اشاره کردند که اگر شما در اساسنامه خود قید کنید که انتخابی وجود ندارد و انتصاب است، مشکلی با آن نداریم. آنها به ما گفتند که شکل کلی کار را رعایت کنید. بخشی از اصول کاملا مشخص است و باید به اصول خود ارزش‌های کشورمان و البته مسائل بین المللی پایبند باشیم.

وزیر ورزش با بیان اینکه ما کاری نداریم چه کسی رئیس کمیته ملی می‌شود، گفت: در حال حاضر اینکه چه کسی می‌خواهد به عنوان رئیس کمیته انتخاب شود، مهم نیست.

وی با اشاره به اساسنامه کمیته ملی المپیک، تاکید کرد: بهتر است ابتدا اساسنامه در مجمع تصویب و به کمیته بین المللی المپیک ارسال شود نه بر عکس آن. البته اگر بنا بر بهانه جویی است که این موضوع دیگری است.

عباسی افزود: همان زمان که مشکل اساسنامه کمیته ملی المپیک پیش آمد، اساسنامه کشورهای همسایه را گرفتم و با مطالعه آنها متوجه شدم که اساسنامه ما خیلی بهتر و کامل‌تر از آنهاست. متاسفانه در ورزش جهان برای بعضی از کشورها افرادی تصمیم گیری می کنند که جایگاهی در ورزش ندارند.

عباسی پس از پایان نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد. او در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که "اگر زمان انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شود، آیا برای آن کاندیدا می‌شوید"؟، گفت: تا وقتی که زمان قطعی انتخابات مشخص نشود در این خصوص صحبت نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه به عملکرد خودتان در وزارت ورزش چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: نتایجی که طی دو سال اخیر در ورزش به دست آمده است در تاریخ کل کشور بی سابقه بوده است.

وزیر ورزش همچنین در خصوص اینکه حواشی هم در این مدت کم نبوده است، تاکید کرد: حواشی موجود ساختگی بود!

عباسی همچنین درباره اینکه اختلاف وزارت ورزش و دولت با فدراسیون فوتبال باعث شده است باشگاه پرسپولیس ضربه بخورد، گفت: از این حرف‌های بچگانه نزنید!

کد خبر 2011564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha