۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۳

شنبه زاده:

صنایع دستی یکی از مهمترین ظرفیتهای ایلام برای جلب گردشگران نوروزی است

صنایع دستی یکی از مهمترین ظرفیتهای ایلام برای جلب گردشگران نوروزی است

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری استان گفت: صنایع دستی یکی از مهمترین ظرفیتهای ایلام برای گردشگران نوروزی است.

عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام باجاذبه های گردشگری، آثارتاریخی وصنایع دستی بی نظیرمثل گلیم نقش برجسته که به سراسر دنیا صادر می شود آماده پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی است.

وی افزود: قدمت آثار تاریخی به دوران پاره سنگی ها می رسد و ابزار آلاتی که در این ساخت ها به دست آمده است قدمت استان را در 60  هزار سال براساس مدارک مستند به اثبات می رساند.

وی در ادامه بیان داشت: دوره  غارنشینی و اولین استقرار هزاره  هشتم قبل از میلیاد چیزی در حدود  10هزارسال پیش در تپه  علی کوشک دهلران به اثبات رسیده است.

شنبه زاده به آثار تاریخی فراوان ایلام اشاره کرد و افزود: غارخفاش، غارزینگان، تنگه بهرام چوبین طبیعت بکر و زیبای دامنه های کوه های زاگرس قاب بی نظیر و واقعی از طبیعت استان ایلام است.

وی اضافه کرد: پل گاومیشان، قلعه میر غلام از آثار تاریخی است که آماده پذیرایی به میهمانان نوروزی است.

وی تصریح کرد: استان ایلام سوغات و صنایع دستی بی نظیری دارد، گلیم نقش برجسته، نمد ،معرق، جاجیم و چیت از صنایع دستی معروف است که قابلیت صادر به خارج کشور و خارج از ستان دارد.

مالک شنبه زاده درپایان اظهار داشت: 80 درصد صنایع دستی در استان تولید می شود و بیش از 30 کارگاه در استان فعال است.

کد خبر 2011799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha