۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۵

به بهانه دیدار امشب یونایتد و رئال:

تقابل رونالدو و فان پرسی به روایت اعداد/ برتری آماری ستاره پرتغالی

تقابل رونالدو و فان پرسی به روایت اعداد/ برتری آماری ستاره پرتغالی

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: دیدار امشب دو تیم رئال مادرید و منچستریونایتد در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تقابل دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال است: رابین فن پرسی مهاجم یونایتد و کریس رونالدو مهاجم پرتغالی رئال. به بهانه بازی امشب این دو بازیکن را از نظر آماری مورد بررسی قرارداده ایم که گزارش آن را در زیر می خوانید.

گل های ملی

رونالدو: 38 گل در 101 بازی

فان پرسی: 31 گل در 71 بازی

رونالدو با میانگین 0.38 گل در هر بازی سومین گلزن برتر تاریخ پرتغال محسوب می شود. پائولتا با 47 گل و اوزبیو با 41 گل بالاتر از رونالدو قرار دارند. فان پرسی بعد از پاتریک کلویفرت (40)، دنیس برکمپ (37)، کلاوس یان هونتلار، رود فان نیستلروی، فاس ویلکس (همگی 35 گل)، آبه لنسترا و یوهان کرویف ( هر دو 33) هشتمین گلزن برتر تاریخ هلند است.

تعدا گل‌ها در جام جهانی

رونالدو: 2 گل در 10 بازی

فان پرسی: 2 گل در 11 بازی

رونالدو در 6 بازی که در جام جهاین 2006 آلمان انجام داد یک گل به ثمر رساند که آن گل هم پنالتی بود که در دیدار مقابل ایران وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کرد. او سپس در پیروزی 7 بر صفر پرتغال مقابل کره شمالی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بعد از 16 ماه گلزنی کرد. فان پرسی اما در پیروزی 2 بر یک هلند مقابل ساحل عاج روی یک ضربه ایتسگاهی دروازه نماینده آفریقا را باز کرد، اما در سه بازی بعدی نتوانست گلزنی کند. او آخرین گل خود را در جام جهانی در پیروزی 2 بر یک هلند مقابل کامرون در مرحله گروهی به ثمر رساند.

جام های معتبر باشگاهی

رونالدو: 12

فان پرسی: 3

ستاره اهل روتردام در سال 2002 نقش مهمی در پیروزی 3 بر 2 فاینورد مقابل دورتموند در فینال جام یوفا داشت. او دو سال بعد به عنوان بازیکن جانشین در پیروزی 3 بر یک آرسنال مقابل منچستریونایتد در جام کامیونیتی شیلد به میدان آمد. در فینال جام حذفی انگلیس در فصل 05-2004 فان پرسی باز هم از روی نیمکت به زمین آمد و در ضربات پنالتی برای توپچی ها گل زد. (در این بازی رونالدو هم ضربه پنالتی اش را به گل تبدل کرد اما پل اسکولز نتوانست دروازه آرسنال را باز کند تا توپچی ها قهرمان جام حذفی شوند.) از آن سال بع بعد فان پرسی تقریبا 8 سال است که هیچ جامی را بالای سر نبرده است. اما در طرف مقابل رونالدو 6 سال پر از جام را با منچستریونایتد پشت سر گذاشت. او جام باشگاه های جهان، لیگ قهرمانان اروپا، سه عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی انگلیس، دو جام اتحادیه انگلیس و یک کامیونیتی شیلد را کسب کرده است. او پس از پیوستن به رئال مادرید یک عنوان قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی کوپادل ری و یک سوپرکاپ اسپانیا را کسب کرده است.

هزینه کل انتقال بین باشگاهی

رونالدو: 108.9 میلیون یورو

فان پرسی: 34.69 میلیون یورو

رونالدو در سال 2003 با رقم 15 میلیون یورو از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد پیوست. سپس با انتقالش به رئال مادرید رکورد گرانقیمت ترین انتقال فوتبال را که پیش از آن متعلق به کاکا بود و با 65 میلیون یورو از میلان به رئال پیوسته بود شکست. رونالدو در سال 2009 با رقم 93.9 میلیون یورو از یونایتد به رئال پیوست. فان پرسی اما در سال 2004 از فاینورد با رقم 4 میلیون یورو به آرسنال پیوسته بود. یونایتد تابستان گذشته با رقم 30.6 میلیون یورو فان پرسی را که فقط یک سال از قراردادش با آرسنال باقی مانده بود به خدمت گرفت.

بیشترین تعداد گل در یک فصل (در رده باشگاهی)

رونالدو: 60 گل در 55 بازی در دسامبر 2011

فان پرسی: 37 گل در 48 بازی در دسامبر 2011

رونالدو فصل گذشته در 38 بازی لیگ 46 گل به ثمر رساند و در 55 بازی در تمامی رقابتها به آمار فوق العاده 60 گل رسید. هر دو این آمار رکورد بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن رئال در تاریخ این باشگاه بود. فان پرسی نیز که فصل گذشته 37 گل به ثمر رساند رکورد خود را 15 گل بهبود بخشید.

شماره پیراهن

رونالدو: 7 هم در رئال مادرید و هم در پرتغال

فان پرسی: 20 در منچستریونایتد و شماره های متفاوت در تیم ملی هلند

رونالدو در اسپورتینگ لیسبون پیراهن شماره 28 را برتن می کرد. او وقتی به یونایتد آمد هم می خواست همین پیراهن را بر تن کند تا از فشار موجود بر پیراهن شماره 7 که بزرگانی مثل جورج بست، برایان رابسون، اریک کانتونا و دیوید بکام آن را بر تن می کردند فرار کند. اما سرالکس فرگوسن پیراهن شماره  را به او داد. رونالدو وقتی به رئال پیوست پیراهن شماره 7 بر تن رائول بود اما وقتی این بازیکن در سال 2010 رئال را ترک کرد رونالدو بار دیگر پیراهن مورد علاقه خود را بر تن کرد تا CR7 در رئال هم به وجود بیاید. رونالدو در تیم ملی پرتغال پیران شماره 17 و اکثر پیراهن شماره 7 را برتن می کند. فان پرسی در فاینورد پیراهن های شماره 32 و 22 را بر تن می کرد و در آرسنال بیشتر دوان فوتبال خود را با پیراهن شماره 11 پشت سر گذاشت. البته در سال 2010 وقتی ویلیام گالاس آرسنال را ترک کرد پیراهن شماره 10 به فان پرسی رسید. در تیم ملی هلند فان پرسی تقریبا همه شماره ها را بر تن کرده، از شماره 7، 9 و 10 گرفته تا شماره های 16 و 17.

تعداد گل های باشگاهی در فصل 13-2012

رونالدو: 39 گل در 40 بازی

فان پرسی: 23 گل در 32 بازی

رونالدو 28 ساله فعلا در لالیگا 24 گل در 25 بازی به ثمر رسانده که اکنون بعد از لیونل مسی 39 گله در رده دوم برترین گلزنان لالیگا قرار دارد. فان پرسی نیز در 26 بازی لیگ برتر 19 گل به ثمر رسانده که فقط با 2 گل کمتر از لوئیز سوارز مهاجم لیورپول در رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد. رونالدو در لیگ قهرمانان این فصل در 7 گل در 7 بازی به ثمر رسانده، این در حالی است که فان پرسی در 5 بازی 3 گل زده است.

تعداد کفش هایی که در این فصل به پا کرده اند

رونالدو: 1

فان پرسی: 3

رونالدو همیشه کفش مرکوریال نایکی را در بازی های این فصل پوشیده اما فان پرسی کفش های مختلف و بعضا عجیب را در رقابتهای این فصل به پا کرده است. فان پرسی فقط در این فصل کفش های آدی پاور پردیتور آدیداس، LZ پریدیتور آدیداس و آدی زیرو F50 آدیداس را به پا کرده است.

کد خبر 2012322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha