۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸

لیگ برتر بسکتبال/

فینال تکراری برای تعیین قهرمان/ رکورد جدید مهرام یا طلسم شکنی پتروشیمی

فینال تکراری برای تعیین قهرمان/ رکورد جدید مهرام یا طلسم شکنی پتروشیمی

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از روز پنجشنبه وارد مرحله نهایی خواهد شد تا مشخص شود از میان تیم‌های مدعی کدامیک برنده جام قهرمانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، 105 بازی در قالب مرحله دوره‌ای (رفت و برگشت)، پلی‌آف و نیمه نهایی برگزار شد تا این فصل از رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور وارد مرحله نهایی شود. مهرام و پتروشیمی دو تیمی هستند که بعد از پشت سر گذاشتن مرحله دوره‌ای به ترتیب با از پیش رو برداشتن  دانشگاه آزاد - فولاد ماهان و البدر بندر کنگ - شهرداری گرگان به مرحله نهایی راه یافتند و حریف یکدیگر در این مرحله از مسابقات شدند.

سال گذشته هم دو تیم مهرام و پتروشیمی فینالیست‌های لیگ برتر شدند در حالیکه سه سال پیش از آن مهرام و ذوب آهن همواره برگزار کننده فینال لیگ بسکتبال بودند اما سال گذشته پتروشیمی با صعود به دیدار نهایی سنت فینال تکراری در لیگ بسکتبال را شکست و حالا این تیم خود برگزارکننده فینالی تکراری در این رقابت‌ها خواهد بود.

دوره پیشین مسابقات بسکتبال لیگ برتر در حالی با برگزاری مرحله فینال به پایان رسید که مهرام طی سه دیدار متوالی حریف خود را شکست داد و جام قهرمانی را از آن خود کرد.  این تیم تهرانی چهار بار پیش از آن هم به صورت متوالی صاحب جام قهرمانی شده بود و از این حیث شرایطی مشابه ذوب آهن داشت اما کسب پنجمین قهرمانی متوالی رکورد جدیدی برای مهرام به ثبت رساند.

البته مهرام سال گذشته همانند دو سال پیش از آن بدون باخت قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد در حالیکه امسال این تیم در مرحله مقدماتی متحمل چهار باخت شد با همه اینها در صورتیکه مهرام امسال هم برنده فینال شود، با 6 قهرمانی متوالی رکورد جدید دیگری را برای خود ثبت خواهد کرد.

از سوی دیگر پتروشیمی به دنبال طلسم شکنی است تا پس از سال‌ها و برای اولین‌بار جام قهرمانی را از تهران به بندرامام منتقل کند. پتروشیمی از تیم‌هایی است که در بیشتر ادوار مسابقات بسکتبال لیگ برتر شرکت داشته و سه عنوان نایب قهرمانی و دو عنوان سومی هم در کارنامه دارد اما هرگز موفق به کسب قهرمانی نشده است.

در هر صورت همکاران ملی یعنی مهمد بچیروویچ و مهران حاتمی (سرمربی و مربی تیم ملی بسکتبال) از روز پنجشنبه دوئلی سنگینی در فینال لیگ برتر خواهند داشت که یا به رکوردی جدید برای مهرام ختم خواهد شد یا طلسم شکنی پتروشیمی. این مرحله از مسابقات به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود.

مرحله رده‌بندی
همزمان با فینال مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، مرحله رده بندی این رقابت‌ها نیز آغاز خواهد شد. بر خلاف فینال که تکراری خواهد بود، مرحله رده‌بندی متفاوت از سال گذشته برگزار خواهد شد اما نه به طور کامل؛ فولاد ماهان یکی از تیم‌های برگزار کنند مرحله رده‌بندی است که سال گذشته هم در این مرحله حاضر بود و در نهایت موفق به کسب عنوان سوم شد.  این تیم برای کسب دوباره این عنوان شهرداری گرگان را پیش رو دارد که برای نخستین بار به این مرحله رسیده است. مرحله رده‌بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر به صورت 2 از 3 برگزار می‌شود.

برنامه دیدارهای مرحله فینال و رده‌بندی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه 1/91/12/17

دیدار اول فینال

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 16 - سالن اندیشه بندرامام)

دیدار اول رده‌بندی

* فولاد ماهان اصفهان - شهرداری گرگان (ساعت 16 - سالن مخابرات اصفهان)

جمعه 91/12/18

دیدار دوم فینال

* پتروشیمی بندرامام - مهرام تهران (ساعت 16 - سالن اندیشه بندرامام)

دوشنبه 91/12/21

دیدار سوم فینال

* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 16 - تالار بسکتبال آزادی)

دیدار دوم رده‌بندی

* شهرداری گرگان - فولاد ماهان (ساعت 16 - سالن امام خمینی (ره) گرگان)

کد خبر 2012657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha