۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۰

در دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال؛

پتروشیمی یک بازی تا جام قهرمانی فاصله دارد/ آخرین فرصت مهرام

پتروشیمی یک بازی تا جام قهرمانی فاصله دارد/ آخرین فرصت مهرام

سومین دیدار مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی روز چهارشنبه برگزار می‌شود که جام قهرمانی در دست پتروشیمی است و این تیم تنها یک پیروزی فاصله دارد تا کسب نخستین قهرمانی در این رقابت‌ها.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز چهارشنبه با برگزاری دیدار سوم مرحله فینال میان دو تیم مهرام تهران و پتروشیمی بندرامام پیگیری می‌شود، دیداری که پیروزی در آن پتروشیمی را پس از سال‌ها قهرمان لیگ ایران می‌کند یا اینکه امید مهرام را به کسب قهرمانی دوباره در  این رقابت‌ها زنده نگه می‌دارد.

مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود. دیدار اول این مرحله پس از اینکه یک بار لغو شد و یک بار هم به خاطر پرتاب ترقه و به دنبال آن آسیب دیدگی مهدی کامرانی و انتقال وی به بیمارستان نیمه تمام ماند، شنبه گذشته بدون هیچ مشکلی برگزار شد و با برتری قاطع جنوبی‌ها به پایان رسید.

در دیدار دوم هم که بدون فاصله برگزار شد بازهم شاگردان مهران حاتمی به برتری دست یافتند اما پرتاب ترقه در 15 ثانیه پایانی، این بازی را هم به حاشیه کشاند که اینبار نتیجه آن درگیری فیزیکی کمک مربی مهرام با یکی از داوران بود. با همه اینها در حاضر پتروشیمی 2 بر صفر در مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر از مهرام پیش است و فقط به یک پیروزی نیاز دارد تا اولین قهرمانی.

پتروشیمی سال گذشته هم فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد اما بعد از دو باختی که در دیدارهای خانگی متحمل شد، در اولین دیدار برگزار شده در تهران هم تن به شکست داد و به عنوان دومی بسنده کرد. پیش از آن پتروشیمی هفت سال پیش و طی دو دوره متوالی فینالیست لیگ برتر ایران شده بود که در هر دوره هم در مصاف با صباباطری به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این سه عنوان نایب قهرمانی در کنار دو عنوان سومی که طی دو دوره متوالی و پیش از نایب قهرمانی سال گذشته از آن پتروشیمی شد، مجموع افتخارات این تیم از حضور در لیگ برتر را تشکیل می‌دهند، در حالیکه حریف ماهشهری‌ها با وجود سابقه کمتر، افتخارات بیشتری دارد.

در سوی دیگر، نخستین حضور مهرام در فینال لیگ برتر ایران مربوط به 6 سال پیش می‌شود که با قهرمانی به پایان رسید. این قهرمانی طی چهار دوره متوالی دیگر هم به تکرار شد تا مهرام تنها تیم ایرانی باشد که پنج دوره قهرمانی متوالی دارد. مهرام سال گذشته و دو سال پیش از آن بدون باخت قهرمان شد و از این حیث هم رکوددار است با همه اینها کار این تیم برای تصاحب یک جام قهرمانی دیگر سخت است.

مهرام برای کسب ششمین قهرمانی متوالی باید علاوه بر دیدار روز چهارشنبه، دو دیدار بعد از آن را هم به سود خود تمام کند و برای این پیروزی‌ها باید عزمی راسختر از همیشه مقابل تیمی داشته باشد که با حداقل باخت قهرمان رقابت‌های دوره‌ای فصل جاری مسابقات شد و خوب می‌داند تنها به اندازه یک پیروزی تا اولین جام قهرمانی فاصله دارد.

در هر صورت پیروزی پتروشیمی در دیدار روز چهارشنبه پرونده فینال مسابقات بسکتبال لیگ برتر را می‌بندد، در غیر این صورت روز پنجشنبه تالار بسکتبال آزادی میزبان چهارمین رقابت میان دو تیم مهرام و پتروشیمی خواهد بود.

"آیا مرحله نهایی لیگ بسکتبال به دیدار چهارم کشیده می‌شود"؟، این پرسشی است که مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم بسکتبال مهرام در پاسخ به آن به خبرنگار مهر گفت: "حاشیه‌های دیدار اول و دوم تمام انرژی ما را گرفت و باعث شد نتیجه این دو بازی را واگذار کنیم اما بدون توجه به آن تلاش می‌کنیم برنده بازی سوم باشیم. البته در کل پتروشیمی نسبت به مهرام شرایط بهتری دارد چون بودجه بیشتری صرف این تیم شده است".

مهران حاتمی، سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی هم به این پرسش اینگونه پاسخ داد: "این بازی را به گونه‌ای برگزار می‎‌کنیم که انگار ابتدای راه هستیم و نیازمند پیروزی؛ بازیکنانم نباید تصور کنند به خاطر پیروزی در دو دیدار اول کار راحتی دارند. به هر حال این بار امتیاز میزبانی نداریم و شاید از این بابت کمی شرایط برای‌مان سخت‎تر شود اما در کل مانند همیشه برای پیروزی کار می‎کنیم".

برنامه دیدارهای باقی مانده در مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است:
چهارشنبه - 91/12/23
دیدار سوم فینال
* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 16 - تالار بسکتبال آزادی)

پنجشنبه - 91/12/24
دیدار چهارم فینال (در صورت برد مهرام در بازی سوم)

* مهرام تهران - پتروشیمی بندرامام (ساعت 16 - تالار بسکتبال آزادی)

کد خبر 2016234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha