۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۰۶

استاندار مرکزی خبر داد:

افرایش 300 مترمربعی سرانه فضای سبز در برنامه 5 ساله

افرایش 300 مترمربعی سرانه فضای سبز در برنامه 5 ساله

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی از افزایش 500 مترمربعی سرانه فضای سبز شهروندان اراکی در یک برنامه 5 ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر شعبانی فرد عصر روز چهارشنبه با اعلام این خبر در مراسم  ویژه گرامیداشت روز درختکاری فضای سبز موجود در استان مرکزی را یک هزار و 200 هکتار عنوان کرد و گفت: سرانه فضای سبز هر شهروند اراکی در حال حاضر 200 متر مربع است این در حالیست که براساس برنامه ریزی صورت گرفته و هدفگذاری انجام شده با افزایش سالانه 100 متر مربع  فضای سبز ، سرانه فضای سبز هر شهروند اراکی 500 متر مربع افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این هدفگذاری با توجه به وجود کارخانجات صنعتی بزرگ در اراک و کاهش آلایندگی حاصل از فعالیت این واحدها صورت می گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به نقش فضای سبز در سلامت افراد جامعه گفت: فضای سبز موجبات شادابی، نشاط و سرزندگی مردم جامعه شده و جامعه سالم در گرو توجه به فضای سبز آن جامعه است.

شعبانی فرد یادآور شد: استان مرکزی با توجه به برخورداری از اماکن گردشگری و تاریخی فراوان نیازمند فضای سبز با نشاط برای بهره مندی گردشگران است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در باره بهره مندی تمامی مناطق شهری از فضای سبز بالاخص حاشیه شهرها بیان داشت: استان مرکزی از جمله استانهای پیشتاز در راستای جامه عمل پوشاندن به خواسته به حق مقام معظم رهبری بوده و اجرای پروژه های کمربند سبز جنوبی از میدان محیط زیست  به سمت میدان انقلاب از جمله پروژه های در دست اجرا دراین بخش است.

استاندار مرکزی گفت: گسترش همکاری شهرداریها با ادارات منابع طبیعی سراسر استان در کنار فعالیت گسترده بسیج سازندگی و طرح گسترده آموزش و پرورش که با حضور دانش آموزان سراسر استان در حوزه درختکاری صورت می گیرد شاهد تحولی عظیم در فضای سبز استان مرکزی خواهیم بود.
 

 

کد خبر 2013543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha