۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

صادقی در گفتگو با مهر:

هفته منابع طبیعی فرصتی برای احیای فضای سبز است

هفته منابع طبیعی فرصتی برای احیای فضای سبز است

شهرری - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی باقرشهر اظهار داشت: همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی نیز فرصت بسیار ارزنده ای برای احیای فضای سبز است.

پرویز صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر محیط زیست را شاهراه زندگی زمین دانست و افزود: زمین به سرزندگی و شادابی محیط زیست است که نفس می کشد و تا وقتی زمین سالم باشد، انسان نیز زندگی سالمی خواهد داشت. وی عنوان داشت: تأثیر اکولوژی و پاکیزیگی محیط زیست بر زندگی انسان تا به آنجاست که کارشناسان فضای سبز اعتقاد دارند، زندگی انسان در گرو زندگی زمین است.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ارتقا بخشیدن به فرهنگ عمومی و جلب مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع خدادادی است؛ برای شناخت بیشتر باید اندوخته‌ های فكری خود را ارتقا داده و وظیفه همه مردم است كه با دانستن فواید درختان در حفظ آنها كوشا باشند.

وی اظهار داشت:‌ درخت همواره نماد رشد و تعالی است و كاشت نهال از اهمیت بالایی برخوردار است و شهروندان باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند.

درختکاری یکی از سنتهای خوب در فرهنگ اسلامی و ایرانی است

صادقی اضافه کرد: درختکاری یکی از سنتهای خوب در فرهنگ اسلامی و ایرانی است که همواره نیز در این خصوص تأکیدات بسیاری برای تداوم و حفظ آن شده است، درخت و درختکاری نشانه ای از یک زندگی زیبا و با طراوت است که همواره موجب پاکیزگی محیط زیست خواهد شد.

وی گفت: امروزه پیشرفت و فناوری و همچنین افزایش روز افزون آلودگیهای زیست محیطی خطرات بسیاری را برای سلامت انسان ایجاد کرده است و همین امر ضرورت توجه به فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توسعه منابع طبیعی و فضای سبز را بیشتر می کند.

این مسئول افزود: کنترل آلودگیهای محیط زیست در سطح شهر نیز با توجه به سنتهای خوب درختکاری و توجه به منابع طبیعی تحقق می یابد.

حفظ محیط زیست یکی از وظایف مهم است

وی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را یکی از وظیفه های مهم همه شهروندان و مردم دانست و بیان داشت: همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی نیز فرصت بسیار ارزنده ای برای احیای فضای سبز است.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم مختلف هفته منابع طبیعی در باقرشهر گفت: با همت و دلسوزی شهردار و همچنین توانمندی پرسنل شاغل در این مجموعه از نظر فضای سبز موفقیتهای قابل توجهی به دست آمده است که از جمله آنها می توانم به بالا بودن سرانه فضای سبز نسبت به استاندارد مطلوب اشاره کنم.

گفتنی است، با توجه به آمار ارائه شده توسط کارشناسان فضای سبز،  باقرشهر در استاندارد تعریف شده بیش از سرانه تعریف شده فضای سبز دارد.

کد خبر 2013560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha