۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۸

وستروله تاکید کرد؛

لزوم حل سیاسی بحران سوریه/ اهمیت بالای انتخابات پارلمانی آلمان برای اروپا

لزوم حل سیاسی بحران سوریه/ اهمیت بالای انتخابات پارلمانی آلمان برای اروپا

وزیر امور خارجه آلمان، انتخابات پارلمانی کشورش را که امسال برگزار می شود، برای سرنوشت اروپا مهم و تعیین کننده دانست و اعلام کرد دولت آلمان در راستای دستیابی به یک راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گویدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" به اهمیت بالای انتخابات پارلمانی سال جاری در آلمان اشاره کرد و اظهار داشت: در انتخابت پارلمانی آلمان تنها سرنوشت کشور ما مطرح نیست، بلکه این انتخابات برای سرنوشت اروپا نیز اهمیت دارد.

وی افزود در این انتخابات این مسئله مطرح است که آیا ما در اروپا سیاست سه گانه همبستگی،رشد اقتصادی و تثبیت بودجه را در پیش می گیریم یا می خواهیم مجددا به سیاست بدهیهای شکست خورده گذشته برگردیم. این گونه سیاستها ما را وارد بحران کرده است. با این همه برخی، ظاهرا بر این عقیده اند که هنوز ما می توانیم بحران بدهیها را با چنین روشهایی حل کنیم.

وی همچنین ائتلاف "قرمز سبز"، متشکل از احزاب سوسیال دموکرات و سبزهای آلمان را برای اروپا خطرناک ارزیابی کرد و اظهار داشت آنها آشکارا اعلام کرده اند که می خواهند به سیاستهای تثبیت بودجه پایان دهند. سیاستهای بدهی آنها مخالف تمایلات اروپایی و آلمانی بوده چرا که یورو را تضعیف کرده و بیکاری بیشتر به وجود می آورد.

"وستروله" در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا شما شانسی برای یک راه حل سیاسی در سوریه می بینید گفت: شرایط در سوریه بسیار حیرت آور و عجیب است. دولت آلمان می خواهد با وجود همه مشکلات در راستای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه ایفای نقش کند. من درخواست می کنم که ما ابتکارات سیاسی "بان کی مون" ، دبیر کل سازمان ملل متحد،"اخضر ابراهیمی"، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه و رئیس ائتلاف مخالفان دولت سوریه را جدی گرفته و از آن حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بر لزوم حمایت اتحادیه اروپا از گروههای مخالف در سوریه تاکید و در عین حال اعلام کرد البته ما نباید تنها بر نظامی گری در سوریه فکر کنیم. من به کمک در زمینه های سلامتی و بهداشتی تا بازسازی زیرساختها می اندیشم.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش پایانی این گفتگو درباره انتشار گزارشهایی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا می خواهد مربیان نظامی برای شورشیان سوری فرستاده و به آنها آموزشهای نظامی بدهند گفت: نه آلمان و نه اتحادیه اروپا چنین تصمیماتی را دنبال نمی کند. اگر برخی کشورهای اروپایی بخواهند چنین تصمیماتی بگیرند با ما و دیگر شرکای خود مشاوره خواهند کرد.

کد خبر 2014214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha